Avatar billede Beach Mester
12. september 2006 - 04:34 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Basehunter tekst - DOTA

...Synger om at de spiller dota, hvad hulen (læs:fanden) er det?
Knægten på 10 har lige fået skiven i fødselsdagsgave og troede jeg skulle hjælpe ham med at oversætte teksterne på skiven på vej på fisketur til sverige i lørdags. Men dota... Shit skit og svenskere drikker mindst mere end mig:-) HJÆLP.... Dota=?

//Beach
Avatar billede forpuleren Nybegynder
12. september 2006 - 08:20 #1
Nu kender jeg ik rigtigt sangen med i warcraft 3 betyder DotA Defence of the Ancients og efter som han synger om botten Anna går jeg ud fra det er noget med computer, ellers ved jeg ikke hvad det skulle betyde.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
12. september 2006 - 08:44 #2
Kunne ikke lige finde dit ord i teksten men her er hele teksten og samtidig kan du oversætte den til en lang række andre sprog:

http://www.mp3lyrics.org/b/basshunter/boten-anna/
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
12. september 2006 - 09:34 #3
Sangene fra basshunter er lavet for at gøre grin med alle CS-newbs'ne/andre game-"freaks" (for a bruge deres egne ord, også kaldet nørder) Dota er formegentlig et slang inde for denne "kultur". Skal ikke kunne sige hvad det betyder, men der skal nok være nogle CS-fanatikkere herinde.
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
12. september 2006 - 10:57 #4
Jeg holder også på den wc3-teori. Det giver en lille smule mening :D
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2006 - 11:17 #5
Det er om warcraft 3 spillet, hvor de spiller mappet DotA..

hvis du ser musikvideon, forklarer den lidt sig selv ;) de er til lan og spiller war3..

den forklaring som mnm2004 kommer med er så langt ude i skoven ;)

1: dne handler slet ikke om cs eller noget..
2: han er selv en nørd, så han vil sikkert ikke gør grin med dem...

http://video.google.com/videoplay?docid=6486979190703380003&q=basshunter-+dota
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2006 - 11:19 #6
tilføjer lige:

i nummeret kan du også hører stemmer fra nogen af dem i spillet..

og du kan hører de synger om at de kan lide modstand, og "vi pusher midten" :)

det er noget man gør i spillet...
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2006 - 11:22 #7
sidste tilføjelse:

i musikvideon, vil i se han er til en koncert til et af verdens største gaming turneringer..

med flere hundrede geeks som spiller, derfor an ser både skærme med war3 og CS... dog handler dette nummer intet som cs, men han har et andet nummer som hedder "counter-strike" som handler om det ;)

Over and Out
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
12. september 2006 - 11:30 #8
#thiazz: haha, ja du må meget undskylde hvis jeg trådte dig over tærende. :p
prøvede bare at betegne "den gruppe" som sangene "handler" om.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2006 - 12:29 #9
hehe, det gjorde du dog ikke :)

men det jo nok meningen at han vil ha det rigtige, og ikke forkerte svar ;)
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
12. september 2006 - 12:43 #10
Er dota da ikke et slang inden for computer-gamer-"grupper" ?
Avatar billede gitrian Nybegynder
12. september 2006 - 13:40 #11
DotA er en udvidelse til Warcraft III:
http://en.wikipedia.org/wiki/Defense_of_the_Ancients
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
12. september 2006 - 16:02 #12
DotA er ikke en udvidelse. Det er noget man kan spille i WC3. Der er forskellige "små" spil som man kan spille, fx DotA og Tower defense. Det de synger om, er faktisk bare at de spiller DotA og sidder på Ventrilo. DotA er et "Spil", hvor man alle har en hero, som man skal levele op, og ellers klare de andre modstandere i banen
Avatar billede gitrian Nybegynder
12. september 2006 - 16:11 #13
Ifølge wikipedia.org er det en map til WC3 som er ikke udviklet af Blizzard men af en spiller. Jeg tror derfor ikke den følger med når man køber WC3, men man skal downloade den efterfølgende. Dette betragter jeg godt nok som en udvidelse af det oprindelige spil.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2006 - 16:42 #14
det er bare en bane som wn klan har lave.. !?

hvor svært kan det være.. en udvidelse, er noget som ændrer på selve spillet, eller tilføjer noget til det... det gør DotA ike...

og mnm2004, DoTa er ikke et slang nej
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
12. september 2006 - 16:45 #15
Undskylder meget Thiazz.. hehe.. bruger ikke selv tiden på cmoputerspil, så skal ikke gøre mig klog på sådanne ord.
Avatar billede gitrian Nybegynder
12. september 2006 - 17:06 #16
I mine øjne er en bane som ikke følger med det originale spil en udvidelse, selvom der hverken bliver ændret på grafik eller andet.

Med det er jo forskelligt hvordan man ser på det.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2006 - 18:33 #17
der er fakta, og så er der din mening..

lad os holde til fakta, og personlige meninger i skuffen
Avatar billede Beach Mester
13. september 2006 - 01:31 #18
SUper kanone svar, næsten lige så underholdende at høre musikken som at følge sådan en tråd her *LOL

Takker for hjælpen

//Beach
Avatar billede gitrian Nybegynder
13. september 2006 - 08:55 #19
thiazz -> Foreløbig er der jo kun to meninger: din og min ;-)

Men du er da velkommen til at linke til nogle sider der beskriver fakta.

For min skyld kan vi godt kalde det noget andet end en udvidelse. Lad os bare kalde det nogle ekstra/nye baner/maps
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2006 - 10:33 #20
Du har sådan set selv smidt dokumentation herind, så lad det blive ved det :)

og vær du glad for dine 7,5 points :)
Avatar billede gitrian Nybegynder
13. september 2006 - 11:57 #21
Lige for en god ordens skyld:

Jeg har ikke lagt nogle svar og har derfor ikke fået nogle point, men derfor er jeg dog stadig glad for at kunne bidrage :)
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2006 - 02:46 #22
min fejl, har læst dit navn, og så indlægget nedenunder :) min fejl