Avatar billede jmc Nybegynder
11. september 2006 - 22:21 Der er 11 kommentarer

preloadnething, går galt

Jeg har næsten været 5 eksempler igennem men nu tror jeg at jeg skal begynde at kikke et andet sted.
http://www.directorforum.de/showthread.php?t=43903

Preload progres og alt ser ud som det skal, men den henter ikke den .dir ned.

Er der noget med at man ikke kan hente en .dir ned på en win maskine eller hvad gør jeg galt?
Avatar billede kanding Nybegynder
12. september 2006 - 00:20 #1
Kan du ikke skrive det script du tester? eller evt ligge dir filen på en url, såå man kan se den...
Avatar billede jmc Nybegynder
12. september 2006 - 00:50 #2
Jeg er nok kommet lidt på vilspor og har brug for hjælp. Der er travlt så derfor bliver det nok måske sharksforum.

Ligenu sidder jeg og tænker om jeg skal skrotte halvdelen og prøve at slippe igennem med det problemer jeg har. Det lyder måske stort men det er reelt ikke så meget den skal kunne.

Desværre kan jeg ikke smide et link da det indholder et setup af 8 filer som kører lokalt og som jeg kun kunne sende som en som evt. ville hjælpe.

jeg har gang i et gammelt director text grabber script og forsøger at få opdateret nogle filer via preload scripts med timer som checker på hvornår en importeret flash sidst har kaldt nogle .asp filer.

Det virker stort set, men det er lang tid siden jeg har været inde over Director MX 2004 så jeg har engentligt brug for en, som jeg lige kunne sidde med i 1 times tid og gøre det færdigt..... øv
Avatar billede jmc Nybegynder
12. september 2006 - 15:19 #3
Denne her virker ikke her hvis jeg forsøger at download en .dir
http://www.lingoworkshop.com/Articles/Shockwave_Preloader.php#article114
Den siger på en alert: network error "no error" hvilket er en temmeligt skør fejl...
Avatar billede jmc Nybegynder
12. september 2006 - 15:19 #4
download tutorial og marker fremscript og sæt et link ind til en dir fil.
Avatar billede kanding Nybegynder
12. september 2006 - 20:22 #5
hvis du selv gider at kigge forbi mig på Hyldegaardsvej 24 i Charlottenlund, så kan vi kigge på det der
Avatar billede jmc Nybegynder
12. september 2006 - 20:54 #6
tak for tilbudet, måske en anden gang, men i denne omgang har jeg alt for tralvt med at få det færdigt.

http://www.lingoworkshop.com/downloads/Preloader_tut.dir.zip

Hvis jeg skriver _movie.scriptExecutionStyle = 9 så er der "network error:"no error
hvis jeg skriver _movie.scriptExecutionStyle = 10 så virker det ikke...
Har du en ide til hvordan jeg løser dette problem som hvordan jeg kan skrive hvilken fil jeg gerne vil hente,. Det er sat ind i en getPropertyDescriptionList, kan jeg bare addprop til den?

-- Author Settings
on getPropertyDescriptionList (me)
  pdList = [:]
  pdList[#myURL] = [#Comment: "URL", #format: #String, \
#Default: "http://www.lingoworkshop.com/Tutorials/Preloader/Main.dcr"]
  return pdList
end

evt. lidt flere points?
Avatar billede jmc Nybegynder
12. september 2006 - 20:58 #7
arrhhhh, det var outpost firewall.... sorry
nu undre mig det så bare at filen ikke kommer ned?

det lader til at den findes.
http://www.lingoworkshop.com/Tutorials/Preloader/Main.dcr
Avatar billede jmc Nybegynder
12. september 2006 - 22:37 #8
ok her er noget kode, nu henter den .dir filen men den går ikke videre til play movie "den nye dir fil". Kan du gennemskue hvorfor så har du virkeligt hjulpet mig meget.

I framen "preload"

global gNetID
on exitFrame
    if netDone(gNetID) then
    case (netError(gNetID)) of
      0:  theError = "Everything is okay."
      4:  theError = "Bad MOA class."
      5:  theError = "Bad MOA Interface."
      6:  theError = "Bad URL or Bad MOA class. "
      20:  theError = "Internal error."
      4146:  theError = "Connection could not be established with the remote host."
      4149:  theError = "Data supplied by the server was in an unexpected format."
      4150:  theError = "Unexpected early closing of connection."
      4154:  theError = "Operation could not be completed due to timeout."
      4155:  theError = "Not enough memory available to complete the transaction."
      4156:  theError = "Protocol reply to request indicates an error in the reply."
      4157:  theError = "Transaction failed to be authenticated."
      4159:  theError = "Invalid URL."
      4164:  theError = "Could not create a socket."
      4165:  theError = "Requested object could not be found (URL may be incorrect)."
      4166:  theError = "Generic proxy failure."
      4167:  theError = "Transfer was intentionally interrupted by client."
      4242:  theError = "Download stopped by netAbort(url)."
      4836:  theError = "Download stopped for an unknown reason, possibly a network error, or the download was abandoned."
    end case
    go 1
  else
    --    Downloader
    put "opdatering:"&&value(getprop(getStreamStatus(gNetID),#bytesSoFar))/1000&&"of"&&value(getprop (getStreamStatus(gNetID),#bytesTotal))/1000&&"K" into member "status"

  end if

  go the frame
end

MIN HANDLER I MOVIESCIPTET:

on DownloadIT
    gNetID = downloadNetThing(MynetAddress, the moviepath&"fil.dir")
    go "preload"

  end if
end DownloadIT

on streamStatus URL, state, bytesSoFar, bytesTotal
    if state = "complete" then

    play movie "fil.dir"
  end if
end streamStatus
Avatar billede jmc Nybegynder
12. september 2006 - 22:48 #9
den downloader filen men når aldrig at køre og som jeg kan se det er det at jeg skal kalde streamstatus efter der hvor der står -- Downloader
noget i retning af:
streamStatus netDone(gNetID), netError(gNetID), value(getprop(getStreamStatus(gNetID),#bytesSoFar)), value(getprop(getStreamStatus(gNetID),#bytesTotal))

Kan du hjælpe?
Avatar billede jmc Nybegynder
12. september 2006 - 23:03 #10
Nu har jeg prøvet at sende kun dette:
streamStatus  netError(gNetID)

og ændret handler til
on streamStatus state
  alert state
  if state = 0 then

Det virker som om mit exitframescript slet ikke bliver kørt, men den downloader filen.

Pyhaa, jeg har fået nok for i dag, har du en løsning er min morgen redet....
Avatar billede jmc Nybegynder
09. juli 2007 - 10:02 #11
points?