Avatar billede soax Nybegynder
10. september 2006 - 13:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Login der søger i SQL

jeg har to tekstbokse der hedder "brugernavn" og "password", de to tekstbokse skal når jeg trykker på en knap gå ind og søge i en SQL, mit problem er at jeg ikke ved hvordan jeg skal skrive den sql sætning.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2006 - 16:35 #1
Måske kan du prøve
"Select * From Bruger where Brugernavn='" & Brugernavn.text & "' AND Kodeord='" & Kodeord.text & '""

Er ikke sikker på den virker. Men tror..
Avatar billede lateralus Nybegynder
11. september 2006 - 16:45 #2
Som visual-basic-starter siger, dog bør du bruge parametre i stedet:

string sql = "select id from bruger where brugernavn = @brugernavn and kodeord = @kodeord";

using(SqlCommand cmd = new SqlCommand(sql))
{
  cmd.Connection = dit connnect objekt
  cmd.Parameters.AddWithValue("@brugernavn",Brugernavn.Text);
  cmd.Parameters.AddWithValue("@kodeord",Kodeord.Text);
  object o = cmd.ExecutecuteScalar();
  // check om o er null eller ej
}
Avatar billede soax Nybegynder
11. september 2006 - 20:59 #3
jeg koder det i C#, så det er lidt anderledes!
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2006 - 21:08 #4
Hvad med Brugernavn='" + Brugernavn.text + "' and kodeord='" + Kodeord.text + "'"
Jeg er ny til asp.net. Jeg prøver bare at sammesætte noget asp.:)
Avatar billede lateralus Nybegynder
11. september 2006 - 21:29 #5
Hvad mener du med at du koder i C#, så det er anderledes? Eksemplet jeg gav er netop C#...