Avatar billede interkriller Nybegynder
10. september 2006 - 10:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

interface COMPARATOR <T> giver fejl compile-time

Har følgende kode som jeg skal bruge som udgangspunkt til at lave en søgning. Men den kommer med fejl ang. manglende "tuborgklammer".

import java.util.*;

interface COMPARATOR<T>{
    int compare (T o1, T o2);
}

interface BINARYSEARCH<T> {
    public <T> int search (ArrayList <? extends T> l,
                  T key,
                  COMPARATOR <? super T> c);
    /* Invariant: l is a sorted list */
}

class Comparator implements COMPARATOR<String> {
    public int compare (String s1, String s2) {return s1.compareTo (s2);}
}

class BinarySearch {
    static public void main (String[] args) {
    ArrayList<String> list = new ArrayList<String> ();
    list.add ("Anton");
    list.add ("Berta");
    list.add ("Carsten");
    }
Avatar billede pidgeot Nybegynder
10. september 2006 - 10:52 #1
Min umiddelbare tanke er at du prøver på at kompilere med en ældre udgave af Java - templates kom nemlig først til i Java 5.

Kontroller at det rigtige SDK er i din PATH (hvis du kompilerer manuelt), eller at din IDE er sat op til at bruge den rigtige version.
Avatar billede interkriller Nybegynder
10. september 2006 - 10:57 #2
Bruger "j2sdk1.4.2_12" så det burde være iorden.
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. september 2006 - 11:07 #3
Som jeg forstår det så er 1.4.2_12 IKKE iorden. har du prøvet at kompilere et simpelt eksempel fra lærebogen hvor der bruges en template ?

Java 5 svare til version 1.5.xxxxx mener jeg.
Avatar billede interkriller Nybegynder
10. september 2006 - 11:11 #4
Lyder da egentligt meget sansynligt, men da jeg hentede java sdk'en igår syntes jeg bare det burde være up-to-date
Avatar billede pidgeot Nybegynder
10. september 2006 - 11:32 #5
De gamle versioner er stadig tilgængelige, så det er ikke nødvendigvis tilfældet.

Gå derind igen, og vær sikker på du får fat i Java 5 SDK'et denne gang - så skulle det gå langt bedre.
Avatar billede interkriller Nybegynder
10. september 2006 - 11:39 #6
Ok, prøver lige at hente skidtet :)
Avatar billede interkriller Nybegynder
10. september 2006 - 12:44 #7
Takker folkens...det hjalp...bliver nok bare egenerelt lidt forvirret over mængden af forskellige "java-produkter" jdk, sdk, j2me, j2ee, EE5 osv...

Men hvis pidgeot smider et svar så smider jeg lidt point den vej.

ps: tak til jakoba også :)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
10. september 2006 - 15:22 #8
Værsgo :)