Avatar billede rasmuss Nybegynder
16. maj 2001 - 09:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Saving af JPG Billede

Jeg har et program som laver et billede ved hjælp af Pset i en picture box. Hvordan kan man få programmet til at save billedet som f.eks Jpg eller gif på C drevet???.
Avatar billede bacadm Nybegynder
16. maj 2001 - 11:00 #1
Du skal tilføje et komponent som er: Microsoft common dialog control 6.0, som du kan bruge til at åbne en save-box såsom: commondialog1.showsave
Avatar billede bacadm Nybegynder
16. maj 2001 - 11:02 #2
Filteret for GIF-filer så skal du tilføje:
commondialog1.filter = \"Gif-filer (*.gif)|*.gif\"
Avatar billede bacadm Nybegynder
16. maj 2001 - 11:03 #3
Filteret skal stå før showsave.
Avatar billede rasmuss Nybegynder
16. maj 2001 - 12:57 #4
Det ved jeg godt, men det var ikke kun det. Bagefter skal programmet save pictureboxens grafik som gif eller jpg, så man bagefter kan åbne billedet i paint, Flash, Word eller i Visual Basic!!!.
Avatar billede johs_j Novice
16. maj 2001 - 13:53 #5
Det er desværre sådan at VB kun kan save i BMP format, så det hjælper ikke at give filen et andet efternavn - formatet vil stadig være BMP.
Du skal hav fat i et filter der kan konvertere fra BMP til GIF.
Avatar billede sjh Nybegynder
16. maj 2001 - 15:49 #6
Avatar billede rasmuss Nybegynder
17. maj 2001 - 11:07 #7
Det er fint nok hvis det er et BMP billede.
Det skal bare være sådan at VB saver det billede som jeg har lavet med Pset i en picturebox.
Avatar billede johs_j Novice
18. maj 2001 - 15:40 #8
Hvis du anvender Commondialog, ser kommandoen sådan ud:

SavePicture Picture1.Image, CommonDialog1.FileName

mvh
Johs
Avatar billede rasmuss Nybegynder
06. juni 2001 - 14:14 #9
TAK FOR DET johs j, men jeg har fundet ud af det gennem en bog, du får pointene alligevel.