Avatar billede scarface335 Nybegynder
06. september 2006 - 11:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjerne mellemrum fra tekst streng

Hvis jeg har en tekst streng der ser således ud:
"Test Test    " hvordan får jeg så fjernet alle mellemrum så den ser således ud "TestTest"
Avatar billede bulgroz Nybegynder
06. september 2006 - 12:05 #1
string testString = "Hello World  ";

            testString = testString.Replace(" ", string.Empty);
Avatar billede bulgroz Nybegynder
06. september 2006 - 12:07 #2
Hvis det kun er start og slut hvor du vil have fjernet spaces kan du anvende Trim.
Avatar billede pixy Nybegynder
06. september 2006 - 12:47 #3
Ja .TrimEnd(); er den korrekte måde at gøre det på.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
06. september 2006 - 14:03 #4
TrimEnd(); er da ikke korrekt i dette tilfælde, det scarface335 efterspørger er jo en måde at fjerne alle spaces fra en streng og ikke kun dem i slutningen så bulgroz's første svar må da være det rigtige her.
Avatar billede bulgroz Nybegynder
06. september 2006 - 14:12 #5
Nemlig ja.
Der er mange muligheder, men når man skal fjerne tegn inde i en stregn, er det lettest at bruge Replace. Men der er naturligvis alternativer til dette også (men string.Replace er umiddelbart den "billigste").