Avatar billede madamscroller Nybegynder
06. september 2006 - 10:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Troj_generic.z

Jeg har et lille problem!

På mit firma's com er der kommet virus!

Virusen hedder troj_generic.z

den er i c:\windows\system32\service.exe

den er fundet med et program der hedder Trend micro officescan

her er en hijack liste

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 10:37:24, on 06-09-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\brss01a.exe
C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\ntrtscan.exe
C:\WINDOWS\System32\Service.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\tmlisten.exe
C:\Programmer\RealVNC\VNC4\WinVNC4.exe
C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\OfcPfwSvc.exe
C:\WINDOWS\TEMP\GIA7FC.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\SetWeb\SetWeb.exe
C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\pccntmon.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\Pop3Trap.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\mscorsvw.exe
C:\Documents and Settings\Ulrik Stabrand\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.euroinvestor.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {0E421FD4-A7FD-4B1A-88AA-165B45717CD1} - C:\WINDOWS\System32\colbinqr.dll
O2 - BHO: CIEPl Object - {6BB18EFE-F2C7-457C-81FE-705757171FA0} - C:\WINDOWS\system32\setdrv32.dll (file missing)
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn0\yt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AdaptecDirectCD] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SetecCertUtil] C:\Programmer\SetWeb\SetWeb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [OfficeScanNT Monitor] "C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\pccntmon.exe" -HideWindow
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {288C5F13-7E52-4ADA-A32E-F5BF9D125F99} (CR64Loader Object) - http://www.miniclip.com/zenpuzzlegarden/miniclipGameLoader.dll
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1157390428022
O16 - DPF: {C07E5288-22FB-11D7-962E-0004AC77C761} (Dataloen.ctlVirtuelDesktop) - http://activex.dataloen.dk/controls/Dataloen3324.CAB
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{31BE4DB9-EB1E-40C8-A4DE-25A78ADC3C4A}: NameServer = 193.162.159.194,193.162.145.130
O20 - Winlogon Notify: bnqwjmhd - bnqwjmhd.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: edjvyghx - edjvyghx.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: iyknnkve - iyknnkve.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: jsskmkuc - jsskmkuc.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: jyjgfbym - jyjgfbym.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: ojinspun - ojinspun.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: reyyvhtd - reyyvhtd.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: setdrv32 - setdrv32.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: swoiddsa - swoiddsa.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: tsryucep - tsryucep.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: xsqtydic - xsqtydic.dll (file missing)
O21 - SSODL: IEFilter - {96FE9869-2A81-4704-9226-097DD81E6543} - C:\WINDOWS\system32\IEFilter.dll (file missing)
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\System32\brsvc01a.exe
O23 - Service: OfficeScanNT RealTime Scan (ntrtscan) - Trend Micro Inc. - C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\ntrtscan.exe
O23 - Service: OfficeScanNT Personal Firewall (OfcPfwSvc) - Trend Micro Inc. - C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\OfcPfwSvc.exe
O23 - Service: Service - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Service.exe
O23 - Service: OfficeScanNT Listener (tmlisten) - Trend Micro Inc. - C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\tmlisten.exe
O23 - Service: VNC Server Version 4 (WinVNC4) - Unknown owner - C:\Programmer\RealVNC\VNC4\WinVNC4.exe" -service (file missing)
Avatar billede madamscroller Nybegynder
06. september 2006 - 11:31 #1
100829 files scanned, 9 file(s) infected on your disk drives.

  No viruses were detected in memory.

Your computer is free of known threats.  Virus Detection does not check compressed files.

Your computer appears safe for now.  For real-time protection from viruses, hackers and privacy threats, upgrade to Norton Internet Security™.

No viruses were detected in memory.

The scan was cancelled before finishing. To restart the scan, click here.

Your computer is free of known threats.  Virus Detection does not check compressed files.

Your computer appears safe for now.  For real-time protection from viruses, hackers and privacy threats, upgrade to Norton Internet Security™.

Search for the name of the threat(s) listed below on the Symantec Security Response site for removal information.

Warning! The scan detected a virus that is active in your computer's memory.
The scan ended to prevent further infection.

You should shut down your computer immediately and restart it with an antivirus rescue disk or similar tool.

No viruses were detected in memory.

Your computer is infected with at least one known virus or Trojan horse.

Search for the name of the threat(s) listed below on the Symantec Security Response site for removal information.

No viruses were detected in memory.

Your computer is infected with at least one known virus or Trojan horse.

Note: The scan was cancelled before finishing. There may be more infected files on this computer.

Search for the name of the threat(s) listed below on the Symantec Security Response site for removal information.

A scan has not been run. To start Virus Detection, click here.

C:\WINDOWS\SYSTEM32\gpgjgaaa.exe is infected with Downloader
C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\systemprofile\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\WH2NS9QJ\CA2FUJI9.html is infected with Hacktool.Spammer
C:\Documents and Settings\Ulrik Stabrand\Lokale indstillinger\Temp\awcnwvpb.dll is infected with Hacktool.Spammer
C:\Documents and Settings\Ulrik Stabrand\Lokale indstillinger\Temp\jqehsqpo.dll is infected with Hacktool.Spammer
C:\Documents and Settings\Ulrik Stabrand\Lokale indstillinger\Temp\okfnrfnv.dll is infected with Hacktool.Spammer
C:\Documents and Settings\Ulrik Stabrand\Lokale indstillinger\Temp\qfabueyx.dll is infected with Hacktool.Spammer
C:\Documents and Settings\Ulrik Stabrand\Lokale indstillinger\Temp\tirsnkog.dll is infected with Hacktool.Spammer
C:\Documents and Settings\Ulrik Stabrand\Lokale indstillinger\Temp\tmbwihyj.dll is infected with Hacktool.Spammer
C:\Documents and Settings\Ulrik Stabrand\Lokale indstillinger\Temp\vomwyiei.dll is infected with Hacktool.Spammer
Avatar billede ejvindh Ekspert
06. september 2006 - 12:15 #2
-- Download dette fix til rodbiblioteket på din computer (som regel c:\):
http://www.atribune.org/ccount/click.php?id=4

-- Dobbeltklik på VundoFix.exe for at køre det. Klik på "Scan for Vundo"-knappen. Når programmet er færdig med at scanne, skal du klikke på "Remove Vundo"-knappen

Du vil så blive spurgt om du er sikker på, at du vil fjerne filerne. Her skal du klikke på "Yes". Herefter bliver dit skrivebord blankt, og fixet vil forsøge at fjerne Vundo. Når den er færdig, vil værktøjet have lov til at genstarte computeren. Det skal du acceptere.

Genstart herefter computeren, og lav en ny log med HJT, som du lægger herind. Læg også indholdet af denne fil herind: C:\vundofix.txt

Bemærk: Det er muligt at Vundofix ved første scanning finder en fil, som den ikke kan fjerne i første omgang. Så vil Vundofixet genstarte, og fortsætte efter genstarten. HVis dette sker, skal du bare følge instruksionerne ovenfor efter genstarten (startende med "Klik på Scan for Vundo-knappen")
Avatar billede madamscroller Nybegynder
06. september 2006 - 20:08 #3
Jeg tror jeg har fundet ud af det!!!! men ellers skriver jjeg lige i morgen!!!

Kan du ikke give et svar så du kan få dine point!
Avatar billede ejvindh Ekspert
06. september 2006 - 20:38 #4
OK, der kommer svar her, men jeg vil nu alligevel anbefale at du lægger de nævnte logs herind, da der godt kan være en del rester efter denne infektion :-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
04. oktober 2006 - 10:45 #5
For at lukke tråden, skal du markere mit navn, og klikke på "Accepter"