Avatar billede krycek Nybegynder
05. september 2006 - 21:32 Der er 4 kommentarer

Vis sidste linie i fil, som progress bar!

Hej

Jeg har et lille program, som logger til en .log fil.
Men er det muligt at få vist sidste linie af den fil, som en slags progress bar (dog ikke med de blå firkanter) men bare den linie, en gang hvert 5-10sek eller findes der en funktion som kan "vise" det live
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. september 2006 - 06:01 #1
"få vist sidste linie af den fil, som en slags progress bar"? Hva' dælen betyder det..? :-)
Avatar billede krycek Nybegynder
06. september 2006 - 13:22 #2
En progress bar = en bar som viser % af færdig installation, hentning af fil eller sådan.
Dette jeg leder efter er bare at få skrevet sidste linie af en fil, som den så opdaterer igen og igen, ind til linien er den samme 2 gange i træk.
Grunden til dette er at det er en .log fil som programmet selv skriver til, og så for at få vist hvor langt den er nået med log, vil jeg have vist sidste linie i en label/listbox.
Avatar billede kabbak Professor
06. september 2006 - 13:35 #3
et eksempel, hvordan jeg tilføjer til en fil, jeg skriver kun 1 linie per turnus.

  Open CSVout For Append As #1
          DataLinie = rw & C & Nu & C & ch & C & st & C & Val(Headsp) & C & O2set & C & _
          CH4set & C & CH4Max & C & DTime & C & Val(PR) & C & _
          O2ny & C & CH4ny & C & Devi & C & prnw
    Print #1, DataLinie
    Label1.Caption = DataLinie
    Close #1

husk at hvis du kører i løkke skal du frigive tid til opdatering af skærm

eks.
Do
DoEvents

'kode din kode

loop
Avatar billede kabbak Professor
12. september 2006 - 19:19 #4
hvordan går det ???