Avatar billede snie97 Nybegynder
05. september 2006 - 15:12 Der er 5 kommentarer

Automatisk ændring af højde på <div>

jeg skal bruge et script der automatisk ændrer højden på en specifik div, ved onload og onresize.

Højden skal ændres til vinduets højde (altså innerHeight eller hvad den hedder) minus 375px.

Er der nogen der kan hjælpe med det?
Avatar billede olebole Juniormester
05. september 2006 - 15:24 #1
<ole>

Det kommer lidt anpå resten af din kode, men dette kunne være et godt bud:

function myResize() {
    var o = document.getElementById("mitDiv"),
    oo = document.compatMode=="CSS1Compat" ? document.documentElement : document.body;
    o.style.width = oo.clientWidth + "px";
    o.style.height = oo.clientHeight + "px";
}
window.onload = window.onresize = myResize;

/mvh
</bole>
Avatar billede snie97 Nybegynder
06. september 2006 - 08:40 #2
Det virker jo... men kan man ikke lave den på en måde så IE ikke blokerer den?
Avatar billede snie97 Nybegynder
06. september 2006 - 08:43 #3
Forresten... Den skal kun køre hvis vinduet er højere end selve siden.

Altså fx. en clientHeight på 700 og en bodyHeight(?) på 600...
Avatar billede olebole Juniormester
07. september 2006 - 11:23 #4
Jeg forstår ikke, hvad du mener med:
    "så IE ikke blokerer den"

- så tager vi den anden efterfølgende  ;o)
Avatar billede snie97 Nybegynder
07. september 2006 - 12:07 #5
Det jeg mener er at IE (i hvert fald på min computer, der skulle være standardindstillinger), popper op med den der gule advarsels/blokeringsbjælke, når man indlæser siden med scriptet.