Avatar billede dwj Nybegynder
05. september 2006 - 12:49 Der er 10 kommentarer

stiplede ramme

Hver gang jeg uploader en flash film til nettet, får den sådan nogen stiplede linier omkring filmen, og først når jeg klikker midt på filmen kan den begynde at afspille, hvordan kan jeg evt. eksportere dem så dette ikke sker, banneret øverst på eksperten her gør det nemlig ikke så der må da være en mulighed for at man kan ungå at de kommer omkrnig filmen.
Avatar billede thulstrup Nybegynder
05. september 2006 - 12:53 #1
Du kan undgå det, hvis du embedder din swf-fil med SWFObject:
http://blog.deconcept.com/swfobject/
Avatar billede fredeboss Nybegynder
05. september 2006 - 14:11 #2
Den kode der står i din html <OBJECT>......</OBJECT>
skal du skrive ind i en fil du kalder include.js hvor der står:

document.write('<OBJECT>.....</OBJECT>');

og i htmlen sletter du <OBJECT>.....</OBJECT> og erstatter linien med
<SCRIPT src="include.js"></SCRIPT>
Avatar billede thulstrup Nybegynder
05. september 2006 - 14:25 #3
fredeboss >> Det er rigtigt at enhver form for javascript embed er nok til at omgå IE's "Click to activate", men SWFObject har en masse fordele i forhold til dit script, f.eks. plugin detection.
Avatar billede fredeboss Nybegynder
05. september 2006 - 15:00 #4
SWFObject: ser cool ud det kan være at det ryger på næste gang ;)
Avatar billede dwj Nybegynder
05. september 2006 - 15:09 #5
det ser meget meget fint ud, men jeg vil bare lige høre når man bruger DreamWeaver til at placere et flash element laver den følgende kode:

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,19,0" width="760" height="270">
          <param name="movie" value="../flash/top.swf">
          <param name="quality" value="high">
          <embed src="../flash/top.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="760" height="270"></embed>
        </object>

hvor skal scriptet placeres i forhold til dette ?
Avatar billede thulstrup Nybegynder
05. september 2006 - 15:17 #6
Det hele står meget tydeligt beskrevet på SWFObject siden, men her er et eksempel:

<head>
...
<script type="text/javascript" src="swfobject.js"></script>
...
</head>

<body>
...
<div id="flashcontent">This text is replaced by the Flash movie.</div>

<script type="text/javascript">
  var so = new SWFObject("../flash/top.swf", "movie", "760", "270", "7.0.19.0", "#ffffff");
  so.write("flashcontent");
</script>
...
</body>
Avatar billede fredeboss Nybegynder
05. september 2006 - 15:17 #7
i include.js som er en ny fil du lægger sammested skriver du

document.write('<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,19,0" width="760" height="270">
          <param name="movie" value="../flash/top.swf">
          <param name="quality" value="high">
          <embed src="../flash/top.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="760" height="270"></embed>
        </object>');

og så skriver du i html filen:
<SCRIPT src='include.js'></SCRIPT>
i stedet for hele <OBJECT> koden

Ved godt at man også kan bruge  SWFObject men det er lidt lettere at forklarer det her :D
Avatar billede dwj Nybegynder
06. september 2006 - 09:07 #8
fredeboss smid lige et svar :)
Avatar billede fredeboss Nybegynder
06. september 2006 - 10:45 #9
Tak som byder :D
Avatar billede dwj Nybegynder
16. september 2006 - 23:23 #10
hej Fredeboss

jeg har ikke rigtig fået det til at fungere i nu, jeg får følgende java fejl

Fejl: Strengkonstanten er uafsluttet

kan du eller en eller anden fortælle mig hvad det vil sige og hvor fejlen kan være, jeg har brugt det kode som du har lagt op.