Avatar billede karl-klinke Nybegynder
05. september 2006 - 06:25 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Jeg får syntrax error

okay jeg får denne syntrax error.. Men kan nogen se hvad der er galt med mit script siden jeg får denne error:
http://nopaste.php-q.net/237516
Avatar billede nielle Nybegynder
05. september 2006 - 06:48 #1
Hvilken fejl får du?
Avatar billede horsmark Nybegynder
05. september 2006 - 09:14 #2
check lige at du får tilsendt det du har brug for med denne:

print_r($_REQUEST);
Avatar billede karl-klinke Nybegynder
05. september 2006 - 10:09 #3
Jeg får fejlen You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1

og hvor skal jeg indsætte en print_r ??
Avatar billede horsmark Nybegynder
05. september 2006 - 10:25 #4
i toppen - du prøver sikkert at indsætte noget der ikke bliver fanget af $_POST
Avatar billede karl-klinke Nybegynder
05. september 2006 - 10:31 #5
jeg prøver lige.. vent 2 sec
Avatar billede karl-klinke Nybegynder
05. september 2006 - 10:34 #6
hvad skulle det hjælpe ?? den skriver intet om den formular
Avatar billede nielle Nybegynder
05. september 2006 - 10:35 #7
Prøv at sætte en "... or die(mysql_error())". Prøv også, som debug, at udskrive din SQL sætning før at du forsløger at udføre den.
Avatar billede karl-klinke Nybegynder
05. september 2006 - 10:35 #8
Array ( [s] => register [username] => brugernavn [navn] => navn [email] => email@email.dk [by] => bosted [pass] => kode [cpass] => kode [info] => personliginfo
Avatar billede karl-klinke Nybegynder
05. september 2006 - 10:38 #9
Det her er mit nye script: http://nopaste.php-q.net/237533 samme fejl
Avatar billede nielle Nybegynder
05. september 2006 - 10:44 #10
Et lille råd: Brug heller var_dump() i stedet for print_r() ... det gør det lidt letter at læse. :^)

http://dk2.php.net/var_dump
Avatar billede nielle Nybegynder
05. september 2006 - 10:46 #11
Prøv at sætte en "... or die(mysql_error())" på dine kald til mysql_query(). Prøv også, bare som debug, at udskrive din SQL-sætning før at du forsøger at udføre den.
Avatar billede karl-klinke Nybegynder
05. september 2006 - 10:46 #12
stadigvæk .. hvad er der galt ?
Avatar billede karl-klinke Nybegynder
05. september 2006 - 10:47 #13
array(15) { ["s"]=>  string(8) "register" ["username"]=>  string(10) "brugernavn" ["navn"]=>  string(4) "navn" ["email"]=>  string(14) "email@email.dk" ["by"]=>  string(6) "bosted" ["pass"]=>  string(4) "kode" ["cpass"]=>  string(4) "kode" ["info"]=>  string(4) "info"
Avatar billede horsmark Nybegynder
05. september 2006 - 10:47 #14
..eller smid denne i din globale functionsfil/klasse hvis du har en sådan... ;-)

/**
* Get var_dump() output
*
* @param mixed $var
* @return string
* @author HorsMark
*/
function getVarDump( $var, $sHtmlTagSorrounding = "pre" ) {
    ob_start();
    var_dump($var);
    $sOutput = ob_get_contents();
    ob_end_clean();
    if ( $sHtmlTagSorrounding ) $sOutput = "<{$sHtmlTagSorrounding}>{$sOutput}</{$sHtmlTagSorrounding}>";
    return $sOutput;
}
Avatar billede karl-klinke Nybegynder
05. september 2006 - 10:48 #15
Har jeg ikke.. Kan i slet ikke finde fejlen ? jeg har ledt længe selv .. det kan være en enekelt " .. eller '
Avatar billede horsmark Nybegynder
05. september 2006 - 10:49 #16
tilfø dette til dine mysql kald ...or die(mysql_error()."\n<br>line:".__LINE__)"
Avatar billede horsmark Nybegynder
05. september 2006 - 10:49 #17
har du mulighed for at give os en url ? Så vi selv kan se alt fejltekst ?
Avatar billede karl-klinke Nybegynder
05. september 2006 - 10:51 #18
http://www.mathiasda.hotserv.dk/index.php?s=register og hvad skal der stå i __LINE__
Avatar billede horsmark Nybegynder
05. september 2006 - 10:51 #19
php skriver den aktuelle linie når den støder på __LINE__ det er en superglobal
Avatar billede karl-klinke Nybegynder
05. september 2006 - 10:53 #20
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1
line:142 med det ny system horsmark
Avatar billede karl-klinke Nybegynder
05. september 2006 - 10:54 #21
jeg fixede det selv :) dumme parantes
Avatar billede karl-klinke Nybegynder
05. september 2006 - 10:55 #22
tak :) horsmark .. lav et svar
Avatar billede horsmark Nybegynder
05. september 2006 - 10:57 #23
here goes... men nielle skal have lige mange points
Avatar billede karl-klinke Nybegynder
05. september 2006 - 10:59 #24
Hvordan skal jeg gøre så man ikke kan have mellemrum i navnet.. if($navn ? hvad ?  if(htmlspecialchar($navn) == TRUE) { ?
Avatar billede horsmark Nybegynder
05. september 2006 - 11:08 #25
$username ="mit usernavn";
if( strpos($username, " ") !== false ){
  die("nixen bixen ingen whitespace!");
}
Avatar billede karl-klinke Nybegynder
05. september 2006 - 11:30 #26
Når ja enkelt nok :P