Avatar billede sjh Nybegynder
04. september 2006 - 00:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man If Else?

Jeg sedder lige mangler en if..else sætninger og læser det her spm: http://www.eksperten.dk/spm/621269
kasper.h skriver at man godt kan bruge if..else til nogle ting, men der bliver desværre ikke brugt nogle..

så nu vil jeg godt vide hvordan man gør det!

Jeg skal bruge det sådan:

if(%{HTTP_HOST} ^www\.(.*)$){

}else{

}

men det giver desværre fejl.. :|

lige nu må jeg fuske mig til det med den her:

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.(.*)$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://%1$1 [R=301,L]

men det er ikke så fedt..
Avatar billede Six Nybegynder
04. september 2006 - 08:21 #2
Undskyld sjh: Jeg kan ikke give dig svar på dit spørgsmål, men vil lige fortælle pallesbhansen hvornår man bruger svar/kommentar.

Palle: Man bruger svar, hvis man er stensikker på at det man skriver i spørgsmålet vil løse problemet. - ellers smider man en kommentar, og fører kommentaren til løsning, smider man et svar efterfølgende :)
Avatar billede sjh Nybegynder
04. september 2006 - 09:37 #3
pallesbhansen > Ja det du linker til er mere at bruge if..then i php, og det ved jeg skam godt hvordan man bruger, det er da også php's syntax jeg har forsøgt mig med, men det var mere for at forklar hvad det var jeg ville med min htaccess-file..

fjappe > Det er bare ok ;)
Avatar billede sjh Nybegynder
06. september 2006 - 04:14 #4
Når det ser ikke ud til at if..then løsningen behøves..

min ide var at lave VirtualDocumentRoot så man også kunne bruge www på subdomain uden at skifte mappe..

men det har jeg løst nu ved at gøre sådan.:

  VirtualDocumentRoot /htdocs/subdomain/%-3.0.%-2.0.%-1.0
  VirtualScriptAlias /htdocs/subdomain/%-3.0.%-2.0.%-1.0/cgi-bin

nu kommer den kun til sub.domain.dk og ikke www.sub.domain.dk når der står www. eller hvad man ellers kunne skrive forand.. ;)