Avatar billede liferocks Nybegynder
03. september 2006 - 11:56 Der er 8 kommentarer

Editor (ENTER skal være <br>)

Jeg har lavet en Editor, men jeg kan ikke lave linieskift når jeg trykker enter?

<div style="border:2px inset; OVERFLOW:auto; WIDTH:1154; HEIGHT:438; BACKGROUND-COLOR:#ffffff" contentEditable="true" id="editor">div>

Hvordan gør man det ?
Avatar billede keysersoze Guru
03. september 2006 - 12:55 #1
gemmer du dataene i en database, hvordan viser du dataene igen og hvilket sprog - foruden html - benytter du?
Avatar billede liferocks Nybegynder
03. september 2006 - 13:38 #2
hmm, jeg gemmer dataen i en mysql database, og bruger sproget php..
Avatar billede liferocks Nybegynder
03. september 2006 - 13:39 #3
Men problemet er at jeg ikke kan lave linje skift i min "textarea" som det jo egentlig ikke er..
Avatar billede hostgirl Nybegynder
03. september 2006 - 21:48 #4
hmm, nu er jeg godt nok til asp, men i asp ville det se således ud: Replace(string, vbCrLf, "<br />") eller Replace(string, Chr(13), "<br />")

har ingen idé om hvad vbCrLf hedder i php, men sikkert \n eller \r, men er nu et rent gæt.. håber det får dig lidt videre...
Avatar billede olebole Juniormester
04. september 2006 - 14:42 #5
<ole>

Hvis teksten evt. skal tilbage i editoren og rettes senere, er det en rigtig skidt idé at skifte p-elementer ud med br-elementer. P-elementerne skal f.eks. bruges, hvis du på et tidspunkt vil oprette en liste (med <ul></ul> eller <ol></ol>). Brug hellere:

<style type="text/css">
p {
    margin: 0;
}
</style>

/mvh
</bole>
Avatar billede liferocks Nybegynder
04. september 2006 - 16:00 #6
Hmm, det er er i selv i den editor jeg har lavet, ikke teksten det bliver skrevet ud derfra!

Men jeg kan ikke lave mellemrum i min "div"
Avatar billede liferocks Nybegynder
04. september 2006 - 16:02 #7
Hmm, jeg har faktisk fået det til at virke, men den laver monster store mellemrum i editor ? hvad kan det skyldes ?
Avatar billede olebole Juniormester
05. september 2006 - 09:01 #8
At den indsætter p-elementer ... ikke br-elementer. Derfor kan du med stor fordel anvende den løsning, jeg viste ovenfor.

En anden løsning er at skrive 'Shift+Enter'  :)