Avatar billede mark_j Nybegynder
02. september 2006 - 22:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

exit loop ved hjælp af tryk på knap

Jeg har et Do While Loop der tæller et antal bruger defineret sekundar indtil det når nul, jeg vil gerne kunne "exit" det loop når man trykker på en knap, endnu bedre hvis det er muligt bare at pause loopet så man kan starte igen derfra hvor det blev stoppet
Mark
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. september 2006 - 00:37 #1
Du erklærer bare en variabel, og sætter den til en bestem værdi.
I din Do While Loop checkes denne værdi.
Hvis værdien ikke er start værdi, afvikles en break.

Eksempel (C#):

private bool hopud = false;
...

hopup = false;
do while et-eller-andet
if (hopud == true) break;

.. din nuværende kode ..

loop

Knappens kode:
hopud = true;

Du behøver ikke at bruge "== true".. "if (hopud) break;" burde være nok
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. september 2006 - 01:03 #2
Forklaring:

// global variabler og objekter:
private bool hopud = false;
... // resten af dine globale variabler og objekter

// kode-blokken med din loop:
hopup = false; // sættes til "false"

do while et-eller-andet
if (hopud == true) break;

.. din nuværende kode ..

loop

// knappens kode
hopud = true;
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2006 - 07:07 #3
Det kræver vel så at de to ting kører i hver deres tråd eller kommer knappen vel ikke til at eksekverer mens loop'et kører?
Avatar billede capn Nybegynder
03. september 2006 - 14:51 #4
Måske du skulle bruge en Timer control til at måle tiden med. Den kan vist nogenlunde det du beskriver. Prøv ellers at beskrive den ønskede funktionalitet lidt grundigere. Er du ved at lave et stoppeur eller eller lign?
Avatar billede mark_j Nybegynder
03. september 2006 - 19:55 #5
Ja jeg er ved at lave en form for stopur hvor man angiver et tidsrum også tæller den ned til nul og derefter udfører den en opgave, jeg har leget lidt med timer kontrollen men har ikke helt haft held, nu bruger jeg dateandtime.timer og det virker fint jeg vill e bare gerne kunne stoppe den og derefeter køre videre.
Det var faktisk break jeg ledte efter så nu prøver jeg at implementere den også vender jeg tilbage.
Avatar billede mark_j Nybegynder
03. september 2006 - 20:17 #6
er break i c# det der svare til exit do i VB
Avatar billede mark_j Nybegynder
03. september 2006 - 21:20 #7
Jeg fandt ud af det exit do svare til break så den hopper ud af loopen, inden jeg kalder den gemmer jeg lige det antal sekunder loopen er kommet til i en variabel også kan jeg starten den derfra igen, måske ikke helt korrekt metode men det virker.
Hvis du smider et svar surfer så får du point.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. september 2006 - 23:46 #8
Glad for at høre at det lykkes.. :-)
- Svar.