Avatar billede connorz Nybegynder
02. september 2006 - 15:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Generics og array

Jeg vil gerne have et array af vektorer (Vector). Disse vektorer skal indeholde elementer af typen Integer.

Dette giver warning:
public static Vector<Integer>[] specials = new Vector[NUMBER_OF_MODIFIERS];

Disse giver fejl:
public static Vector<Integer>[] specials = new Vector<Integer>[NUMBER_OF_MODIFIERS];

public static Vector<Integer>[] specials = new Vector[NUMBER_OF_MODIFIERS]<Integer>;

Hvordan erklærer man det ønskede (uden fejl/warnings)??
Avatar billede dsj Nybegynder
02. september 2006 - 17:14 #1
Grunden til at de nederste to statements fejler er, at det i Java 5.0 ikke er muligt at oprette generiske arrays; compileren melder fejlen: "Generic array creation".

Med andre ord bliver du nok nødt til at nøjes med den øverste linie, som resulterer i en compiler-warning.
Avatar billede connorz Nybegynder
02. september 2006 - 17:54 #2
Hmm... Strange... Gad vide, om det er bevidst, at det er sådan!?
Avatar billede connorz Nybegynder
02. september 2006 - 18:36 #3
Men betyder det reelt, at man ikke kan have et array af vektorer uden warnings?!
Avatar billede dsj Nybegynder
02. september 2006 - 19:36 #4
Det betyder, at du ikke kan oprette et generisk array af hvilken som helst type uden warnings. Hvorfor det er sådan, har jeg endnu ikke spurgt Sun om :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2006 - 22:06 #5