Avatar billede xcc.dk Nybegynder
31. august 2006 - 09:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hurtig VB Hjælp !

Jeg får en underlig fejl med denne kode som læser meta data ud fra et word dokument .. første gang jeg udlæser virker det perfekt men anden gang jeg gør det fejler den og når jeg debugger markede den :

    wrdDoc.Close
    appWord.Quit

Private Sub Command2_Click()

    Dim prop, antalBrugerDef, f

        Rem ENTEN:

On Error GoTo A:

    Dim appWord As Word.Application
    Dim wrdDoc As Word.Document
    Dim strFileName As String
        strFileName = Dir1.Path + "\" + File1.FileName
        strFileName = Trim(Replace(strFileName, "\\", "\", 1, -1, vbBinaryCompare))
    Set appWord = New Word.Application
    Set wrdDoc = appWord.Documents.Open(strFileName)
        MsgBox (strFileName)

Open Dir1.Path & "\" + File1.FileName + ".txt" For Output As #2

    antalBrugerDef = ActiveDocument.CustomDocumentProperties.Count

    For f = 1 To antalBrugerDef
        With ActiveDocument.CustomDocumentProperties(f)
            MsgBox (.Name + " " + .Value)
            Print #2, (.Name + " : " + .Value)
        End With
    Next f

    Rem Eller:

    Rem Vis brugerdef.
    For Each prop In ActiveDocument.CustomDocumentProperties
    navn = prop.Name
    værdi = prop.Value
      Next prop

  For Each prop In ActiveDocument.BuiltInDocumentProperties
      MsgBox (prop.Name + " : " + prop.Value)
      Print #2, prop.Name + " : " + prop.Value

    Next prop

A:
Print #2, ""
Print #2, " ----> End of File <---- "
Print #2, Dir1.Path + File1.FileName
Close #2

Set f = Nothing
Set prob = Nothing
Set antalBrugerDef = Nothing

wrdDoc.Close
appWord.Quit

End Sub

Hvis jeg udkommentere wrdDoc.Close & appWord.quit virker det men kun 2 gange så får jeg samme meta data ud som fra dokument nr 2 jeg kørte igennem uanset hvilket dokument jeg vælger ?

Håber på hurtig hjælp ... for jeg har stiret mig blind på skidtet ! og kan ikke komme vidre ... på forhånd tak !
Avatar billede nielle Nybegynder
31. august 2006 - 09:58 #1
Jeg ved ikke om det hjælper, men prøv at sætte wrdDoc og appWord til Nothing efter at du har lukket dem.
Avatar billede xcc.dk Nybegynder
31. august 2006 - 10:38 #2
Det hjælp ikke ... nu sker der bare intet når jeg trykker anden gang ..
Avatar billede xcc.dk Nybegynder
31. august 2006 - 10:40 #3
og hvis jeg ikke udkommentere wrddoc.close og appword.quit så fejler den anden gang jeg trykker ..
Avatar billede nielle Nybegynder
31. august 2006 - 11:15 #4
Jeg er desværre ikke VB specialist, men jeg synest bare at det så lidt underligt ud. Kan desværre ikke biddrage med mere.

Bortset fra (og der har vist ikke noget at gøre med dit problem), kan linjen:

Open Dir1.Path & "\" + File1.FileName + ".txt" For Output As #2

- ikke lige så godt ændres til:

Open strFileName + ".txt" For Output As #2

?
Avatar billede xcc.dk Nybegynder
05. september 2006 - 09:18 #5
nå men intet hjælp her  !