Avatar billede pixelboxdk Nybegynder
30. august 2006 - 13:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ældre dato?

Hejsa!

Jeg er igang med at lave et tilmeldings-system.. og det er stort set færdigt.. jeg har dog bare et lille problem.. på selve forsiden viser den alle "events" som man kan tilmelde sig.. den skal dog kun vise dem der er nyere end dags dato.. dvs. hvis det idag er d. 30-08-2006, må den ikke vise en event fra d. 29-08-2006.. men det ved jeg sgu ikke lige hvordan jeg får lavet?
har prøvet med:

<%
strSQL = "SELECT * FROM test where daymonth >= "&(date)&" order by daymonth"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
%>

Men det virker ikke..
Har i nogle bud?

Tak på forhånd!
Avatar billede fennec Nybegynder
30. august 2006 - 13:36 #1
strSQL = "SELECT * FROM test where daymonth >= date() order by daymonth"
Avatar billede fennec Nybegynder
30. august 2006 - 13:37 #2
... Hvis ellers daymonth er af "dato & klookkeslet" typen (Access).
Kører du en anden database, skal det måske se anderledes ud.
Avatar billede pixelboxdk Nybegynder
30. august 2006 - 13:43 #3
Det virker sgu.. tak for det :)
- og du må gerne oprette et svar
Avatar billede fennec Nybegynder
30. august 2006 - 14:01 #4
Ellers kunne du også have hentet datoen via ASP, som du havde gjort, men så skal datoen formateres rigtigt og inkapsles i # (andre DB bruger '). Her har jeg bare skrevet den færdige dato:

sqlDato = "#12-31-2006#" '<-- Læg mærke til formatet mm-dd-yyyy
strSQL = "SELECT * FROM test where daymonth >= "& sqlDato &" order by daymonth"

Der findes flere funktioner her på E, som kan formatere en dato i ASP til mm-dd-yyyy formatet. Søg og du skal finde :o)

.o) <-- One Eyed Jack