Avatar billede KingMedia Novice
29. august 2006 - 11:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VBA: Fejlbesked ved Annulering af gem

Hejsa.

Jeg har en forholdsvis stor makro, som hver gang køres når der gemmes eller printes.

Det er et ark jeg bruger til arbejdet, som bruger det i produktionen, og der bruget et dokument pr. skift.

Den gemmer selv på serveren, udfra nogle præ-definerede værdier + variabler.
Mit spørgsmål er så, kan man, hvis der gemmes ved en fejl, altså under samme filnavn, få den til selv at sætte ex "_2" bagved ?

F.eks tjekke om filen ligger der i forvejen ?

    ActiveWorkbook.SaveAs strSaveQF25

Hvis filen ligger der, så indsæt "_2"

    ActiveWorkbook.Close

/Mads
Avatar billede KingMedia Novice
29. august 2006 - 11:33 #1
Hov... Problemet ligger også i , at når jeg har sat Application.DisplayAlerts til True, og der ligger en fil i forvejen, og jeg så trykker på "Nej" Eller "Annuler", så kommer der bagefter en msgbox hvor der kun står "400" i.
Avatar billede KingMedia Novice
31. august 2006 - 12:41 #2
Hmm... Er der slet ikke nogle som kan hjælpe mig med min problemstilling ? :)
Avatar billede kabbak Professor
31. august 2006 - 15:20 #3
Her er et eksempel

Public Sub GEM()
    Dim Sti As String, I As Integer, strSaveQF25 As String, A As String
    Sti = "C:\data\"
    strSaveQF25 = "Test"
    A = Dir(Sti & strSaveQF25 & ".xls")
    If A = "" Then
        ActiveWorkbook.SaveAs Sti & strSaveQF25
    Else
        For I = 1 To 10
        A = Dir(Sti & strSaveQF25 & "_" & I & ".xls")
            If A = "" Then
                ActiveWorkbook.SaveAs Sti & strSaveQF25 & "_" & I
                Exit For
            End If
        Next
    End If
End Sub
Avatar billede KingMedia Novice
11. september 2006 - 09:17 #4
Det var lige hvad jeg skulle bruge.
Smid lige et svar, undskyld den sene svartid. :)

/Mads
Avatar billede kabbak Professor
11. september 2006 - 10:02 #5
et svar ;-))
Avatar billede KingMedia Novice
12. september 2006 - 09:33 #6
Super..  endnu en gang, tak for hjælpen :)