Avatar billede staalaben Nybegynder
15. maj 2001 - 12:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Skift mellem Layers i Netscape & IE

Jeg har en hjemmeside, hvor jeg har nogle layers, der udgør en dynamisk menu.
Den virker fint i IE men ikke i Netscape.
Hvilke tags skal jeg bruge istedet for <div> når siden skal virke i Netscape?
Hvordan skal javascript funktionen se ud for at kalde det næste layer?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. maj 2001 - 12:17 #1
Det ville være noget nemmere at hjælpe hvis vi også kunne se hvad du havde lavet galt. Et link eller noget kode vil være afgørende.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
15. maj 2001 - 12:20 #2
Er det ikke her man skal bruge <span> i netscape i stedet for div?
Avatar billede olebole Juniormester
15. maj 2001 - 12:23 #3
<ole>
Du skal ikke bruge andet end <div>, der er standard og X-browser fra og med version 4.0. Til gengæld bliver du - som nikolajdu skriver - nødt til at vise os noget kode.
/mvh
</bole>
Avatar billede staalaben Nybegynder
15. maj 2001 - 12:31 #4
Her er min func\' der skal vise et layer:

function show(layer)
{
if (isMinIE4||isDOM)layer.style.visibility = \"visible\";
if (isMinNS4)document.layers[\'layer\'].visibility=\"show\";

}

Her er mine layers:

<div id=side1>Hej</div>
<div id=side2>Med</div>
<div id=side3>Dig</div>

Her Aktivere jeg show func\'en:

<a href=\"java script:window.close(); return false;\" onclick=\"hide(side1);show(side2);return false;\">
Avatar billede olebole Juniormester
15. maj 2001 - 12:33 #5
...hele koden, please  :o)
Avatar billede nute Nybegynder
15. maj 2001 - 12:33 #6
din function bør se sånn ut:

function show(layer)
{
if (isMinIE4||isDOM)layer.style.visibility = \"visible\";
if (isMinNS4)document.layers[layer].visibility=\"show\";

}
Avatar billede olebole Juniormester
15. maj 2001 - 12:35 #7
Det er iøvrigt utroligt, IE overhovedet viser dit lag - hvilke NS-versioner har du problemer i? Er det kun NS6?
Avatar billede nute Nybegynder
15. maj 2001 - 12:36 #8
hmmm....en annen ting er at du skal posisjonere dine layers for at NS skal kunne håndtere dem...
Avatar billede staalaben Nybegynder
15. maj 2001 - 12:39 #9
Jeg har positioneret dem i et stylesheet:

#side1{
position: absolute;
top: 0;
left: 0;
height: 500;
width: 350;
}

#side2{
position: absolute;
top: 0;
left: 0;
height: 500;
width: 350;
visibility: hidden;
}

#side3{
position: absolute;
top: 0;
left: 0;
height: 500;
width: 350;
visibility: hidden;
}

Avatar billede olebole Juniormester
15. maj 2001 - 12:39 #10
nute >> nej...det er ikke standard...ikke engang IE\'s private \'standard\'. Det bør hedde:

function show(layer)
{
if (isMinIE4)document.all.layer.style.visibility = \"visible\";
if (isMinNS4)document.layers[layer].visibility=\"visible\";
if (isDOM)document.getElementById(layer).style.visibility=\"visible\";
}

/mvh
Avatar billede staalaben Nybegynder
15. maj 2001 - 12:42 #11
Skal et layer erklæres på en speciel måde?? Det virker stadigt ikke? Der er ingen fejl på siden men den bliver ved med at vise \'start\' layeret....
Avatar billede olebole Juniormester
15. maj 2001 - 12:47 #12
Vi prøver igen - og ikke uden grund: Hele koden, please  :o)
Avatar billede borrisholt Novice
15. maj 2001 - 14:11 #13
staalaben>> kan vi ikke få et link til hjemme siden det ville være meget nemmere ...

Jens B
Avatar billede staalaben Nybegynder
15. maj 2001 - 15:09 #14
Jeg har løst problemet - kunne ikke uploade source code da det er fra en virksomhed, men tak for hjælpen [selvom det ikke hjalp :-0]
Som tak får ham der først sender et svar får \'the points\' !
Avatar billede olebole Juniormester
15. maj 2001 - 15:12 #15
:o)
Avatar billede staalaben Nybegynder
15. maj 2001 - 15:15 #16
He he he....