Avatar billede johnny_n Nybegynder
26. august 2006 - 08:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

stien til en database

Hej experter
Først og fremmest.jeg er stadig nybegynder i asp,så vær overbærende!!  :-)
Jeg er ved at sætte en webside op med et loginsystem.
Jeg har downloaded et loginsystem med en database til brugeroplysninger.
Som standard ligger denne database i webmappen.Men jeg vil gerne flytte den ind i en undermappe der heddder (mitwebhotel.dk/DB) da den er sikker imod download der.
Er det her ikke der jeg kan definere stien,og hvordan?
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("usersystem.mdb")
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
På forhånd tak
Johnny
Avatar billede nielle Nybegynder
26. august 2006 - 09:14 #1
Prøv mied:

strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("DB/usersystem.mdb")
Avatar billede flashit Nybegynder
26. august 2006 - 09:14 #2
Du skal bare angive foldernavnet i stien.
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("DB/usersystem.mdb").
Avatar billede johnny_n Nybegynder
26. august 2006 - 09:20 #3
Det mente jeg også men så kommer denne meddelelse
*******************************************************************************
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x7b0 Thread 0x1304 DBC 0xcd08224 Jet'.

/login.asp, line 10
***********************************************************************
Avatar billede nielle Nybegynder
26. august 2006 - 09:28 #4
Lyder mere som om at du har probemer med at at der er et ellere andet som låser din database.

Men du kan do starte med at udskrive værdien af strDSN og se om det der står i denne stemmer med hvor din database ligger.
Avatar billede johnny_n Nybegynder
26. august 2006 - 09:37 #5
Hej nielle
æhhh en gang til,jeg tror ikke jeg er helt med
Husk du har fat i en komplet asp tumpe :-)
mvh
Johnny
Avatar billede johnny_n Nybegynder
26. august 2006 - 09:41 #6
Her er lige kildekoden som den der ud nu
*****************************************
<%
SET RS = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
rs.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("usersystem.mdb")

If Request("mode") = "Check" then

    ' Authes user, password, and fixed a known securitybug to many login systems.
        strUsername = Trim(Replace(request("username"),"'","''" ))
        strPassword = Trim(Replace(request("password"),"'","''" ))

  Sql = "Select Count(*) as Found from users where (username = '" & strUsername  & "') and (password ='" & strPassword  & "')"
  Set LO = RS.Execute(Sql)
  if LO("Found") = 0 then
    Session("login") = ""
    error = "Drik lidt færre bajere, og ram rigtigt på tasteturet"
  else
  strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("DB/usersystem.mdb")
  Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  myConn.Open strDSN
  strSQL = "SELECT * FROM users where (username = '" & Request("username") & "') and (password ='" & Request("password") & "')"
  Set ez = myConn.Execute(strSQL)
    Session("login") = "Authed"
    Response.Redirect "default.asp"
    EZ.Close
    RS.Close
    Conn.Close
  End if
%>
******************************************************
Avatar billede nielle Nybegynder
26. august 2006 - 09:43 #7
Inden at du forsøger at forbinde til databasen, prøver du lige at udskrive strDSN. Sådan:

strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("DB/usersystem.mdb")
Response.Write "DEBUG: " & strDSN & "<br>"

Så sammenligner du det der blev udskrevet, men om databasen rent faltisk ligger på det angivne sted.
Avatar billede johnny_n Nybegynder
26. august 2006 - 09:47 #8
Har den.
Glemte stien på:
SET RS = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
rs.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("usersystem.mdb") skulle være ("DB/usersystem.mdb")
Men tak for indsatsen!!!
Give et svar så får du pointsne alligevel for det hurtige svar
10000 tak
Avatar billede nielle Nybegynder
26. august 2006 - 09:51 #9
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med det du lige skrev der?
Avatar billede johnny_n Nybegynder
26. august 2006 - 09:56 #10
mener bare at der skulle rettes i stien 2 steder.(Jeg fandt selv ud af det)
Men tak for hjælpen
Her er pointsne alligevel
Avatar billede johnny_n Nybegynder
26. august 2006 - 09:58 #11
Det er jo stadig tidlig morgen
Så hovedet er ikke i fulde omdrejninger endnu
Go week end
Avatar billede johnny_n Nybegynder
26. august 2006 - 10:01 #12
Forøvrigt
Hvorfor kan man ikke rediger i fontpage efter man har indsat ASP på sin side
Jeg mener ASP er da et microsoft ting ikk??????
johnny
Avatar billede nielle Nybegynder
26. august 2006 - 10:18 #13
Jeg har ikke de store erfaringer med Frontpage. Efter at have set noget af det kode det laver, holder jeg mig langt væk. Foretrækker så at kode i Notepad.

FP generere selv en masse kode. Hvis du rettere i denne uden om FP, så kan det sagtens tænkes at FP ikke mere kan finde ud af at genkende koden igen.
Avatar billede johnny_n Nybegynder
26. august 2006 - 10:23 #14
Hmmm
nåå men ha en god weekend