Avatar billede wolker Nybegynder
26. august 2006 - 02:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Treeview datasource

Hvad er der galt her, jeg har fundet frem til flg. eksempel

XmlDataSource XmlSource = new XmlDataSource();

XmlSource.Data = "<?xml version='1.0' encoding='utf-8' ?><Books><book Name='Programming C#'><Author Name = 'Jesse Liberty' /><Publisher PublisherName = 'OReilly Media' /></book><book Name='Programming ASP.NET'><Author Name = 'Jesse Liberty' /><Author Name = 'Dan Hurwitz' /><Publisher PublisherName = 'OReilly Media' /></book><book Name='Visual C# Notebook'><Author Name = 'Jesse Liberty' /><Publisher PublisherName = 'OReilly Media' /></book></Books>";

XmlSource.DataBind();
BookTreeView.DataSource = XmlSource;
BookTreeView.DataBind();

og .aspx filen indeholder flg.
<asp:TreeView id="BookTreeView" runat="server">
<DataBindings>
<asp:TreeNodeBinding DataMember="Book" TextField="Name"/>
<asp:TreeNodeBinding DataMember="Author" TextField="Name"/>
<asp:TreeNodeBinding DataMember="Publisher" TextField="PublisherName"/>
</DataBindings>
</asp:TreeView>

Det virker fint første gang, men det underlig er, at uanset hvad jeg ændrer XmlDataSource.Data til, viser den det som indholdet var første gang, dvs skriver jeg XmlDataSource.Data = "<>", viser den stadig det med bøgerne. Det ændrer sig ikke før jeg udfører en iisreset.

Hvis det lyder som det rene vollepyk, kan jeg godt forstå det, for jeg fatter det heller ikke, men jeg håber at der er andre der har oplevet det samme, og fundet en løsning.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
26. august 2006 - 08:50 #1
prøv at kigge på cache indstillingerne på xmldatasourcen.
Avatar billede wolker Nybegynder
29. august 2006 - 00:38 #2
jep, virker nu, kom med et svar
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
29. august 2006 - 08:39 #3
svar :)
Avatar billede wolker Nybegynder
31. august 2006 - 23:31 #4
Forresten så har jeg droppet at gøre det på ovenstående måde, meningen med det var egentlig at jeg ville generere xml'en ud fra databasen, altså selv opbygge det med tags og det hele, men fandt ud af at det var alt for besværlig, så fandt jeg et eksempel, som åbenbart kunne lave det for mig, men ak det virker ikke i version 2005.

Så hvis du, eller en anden, lige har et link liggende til noget kode der virker til 2005, ville det være helt fin.