Avatar billede michaeltryl Seniormester
25. august 2006 - 22:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hente nyeste post ud fra tabel

hvordan kan jeg hente den nyeste indsatte række ud fra en mysql tabel?
f.eks hvis jeg har en tabel med en masse nyheder og vil vise den nyeste nyhed på min forside
Avatar billede aeroone Nybegynder
25. august 2006 - 22:06 #1
Hvad med at tjekke din id i tabellen
Avatar billede kennedk Nybegynder
25. august 2006 - 22:08 #2
hvis du har en id med auto_increment,så kan du
$foresp = mysql_query("SELECT * FROM community_forum_thread WHERE category_id = '".$_GET[category]."' ORDER BY id DESC") or die(mysql_error());
Avatar billede michaeltryl Seniormester
25. august 2006 - 22:20 #3
jeg har nu prøvet dette
efter jeg har oprettet forbindelse til databasen
$foresp = mysql_query("SELECT * FROM vitser WHERE vitsID = '".$_GET[vits]."' ORDER BY vitsID DESC") or die(mysql_error());
echo $foresp;

men den skriver
Resource id #2 når siden loades
Avatar billede kennedk Nybegynder
25. august 2006 - 22:27 #4
er der flere vitser der har ens id ?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
25. august 2006 - 22:32 #5
jeg feltet vitsID er unnikt for alle vitser i form af auto_increment
Avatar billede kennedk Nybegynder
25. august 2006 - 22:51 #6
så hvis du skriver WHERE vitsID = '".$_GET[vits]."' så får du kun en. du skal undlade WHERE vitsID = '".$_GET[vits]."'
Avatar billede michaeltryl Seniormester
25. august 2006 - 23:07 #7
dvs. at den skal se sådan ud
$foresp = mysql_query("SELECT * FROM vitser ORDER BY vitsID DESC") or die(mysql_error());
echo $foresp;

men det giver samme resultat
Resource id #2
Avatar billede fredd Nybegynder
25. august 2006 - 23:40 #8
Prøv:

$resultset = mysql_query("SELECT * FROM vitser ORDER BY vitsID DESC LIMIT 1")

Så får du altid den sidst indsatte række i "vitser"-tabellen.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
26. august 2006 - 09:24 #9
yes tak for hjælpen
Avatar billede fredd Nybegynder
26. august 2006 - 16:21 #10
Så lidt :-)