Avatar billede lotze Nybegynder
25. august 2006 - 16:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Asp.net textbokse

Jeg har et problem med en asp.net tekstboks.
Tekstboksen ligger på en form og får ved pageload sin text værdi sat. Dvs. der er nu tekst i boksen. Derefter kan man tilføje mere tekst og ved et tryk på en buttum kan man gemme i databasen. Problemet er bare at den kun gemmer det der står i boksen til at starte med. M.a.o bliver TextBox1.text ikke ændre selvom mam taster i feltet.

Hvad skal jeg gøre, så jeg kan få ændringerne med?
Avatar billede websam Nybegynder
25. august 2006 - 16:19 #1
Er der noget kode vi kan se ?
Avatar billede lotze Nybegynder
25. august 2006 - 16:24 #2
Ja, da læg mærke til tbDescription.Text, det er den som er problemet

Ved page load

    protected void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
        {

            lbUsername.Text = User.Identity.Name.ToString();

            user ShowUser = new user();
            aktieprofet.DB_Komponent.DB_Access hentuser = new aktieprofet.DB_Komponent.DB_Access();
            ShowUser = hentuser.GetUserValues(User.Identity.Name.ToString());
            tbDescription.Text = ShowUser.profile.ToString();

            Session["loginname"] = User.Identity.Name.ToString();

            this.LbRatingMessage.Text="";
            Response.Cache.SetNoStore(); //Siden bliver forældet når der klikkes videre

            aktieprofet.DB_Komponent.DB_Access testuser = new DB_Access();
            if (testuser.CheckUser(User.Identity.Name.ToString()) == false)
            {
                string sql = "INSERT INTO usertable VALUES('"+ User.Identity.Name.ToString()+"','','','','',1,'','"+ tbDescription.Text+"')";
                testuser.ExecNonQueryFunktion(sql);
            }

            if(!this.IsPostBack)
            {
                this.DIVCloseStock.Visible=false;
                this.DlpConfirmRating.Visible=false;
                this.DIVPositionClose.Visible=false;
                this.DivVælgAktie.Visible=false;
                this.ShowRatings();
            }

Funktion der gemmer i databasen

protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {

            aktieprofet.DB_Komponent.DB_Access updateprofiletext = new DB_Access();
            string sql="UPDATE usertable SET profile='" + tbDescription.Text.ToString() + "' WHERE username='"+ User.Identity.Name.ToString() +"';";

            updateprofiletext.ExecNonQueryFunktion(sql);
        }
Avatar billede lotze Nybegynder
25. august 2006 - 17:53 #3
Har fundet svaret. Det var postback der drillede.
Avatar billede websam Nybegynder
25. august 2006 - 18:00 #4
Jeg vil mene det er i denne linie :

Response.Cache.SetNoStore(); //Siden bliver forældet når der klikkes videre
Avatar billede websam Nybegynder
25. august 2006 - 18:00 #5
Nå ok så er det jo løst ;o)

/Websam