Avatar billede bentblod Nybegynder
22. august 2006 - 12:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Advanceret features til forum/tagwall

Hej ville bare høre om nogen har et godt bud til hvordan man kan disable HTML tags i en tagwall/forum? Når dette er gjort hvordan får jeg så registreret når brugeren laver mellemrum via enter knappen, uden den bare læser det som html og overser det?

Fandt ud af det var en meget dårlig ide at folk kunne lave html tags i forum/tagwall pga. en synes det var meget sjovt at skrive en masse javascript i det, så siden gik HELT nede -_-

Håber nogen har et godt svar på det :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
22. august 2006 - 13:10 #1
Når du hiver brugerens indlæg ud af databasen, så kør det igennem htmlentities(), sådan her:

$besked = htmlentities($besked);

Så skriver den alle html-tags ud som tekst (og behandler det ikke som html). Ønsker du at fjerne html'en fuldstændigt, så kan du inden du smider indlægget i databasen, gøre følgende:

$besked = strip_tags($besked);

Mht. til enter-tryk, så skal du når du hiver brugerens indlæg ud fra databasen sige:
$besked = nl2br($besked);
Så laver den linjeskift om til <br> tags (så husk også at kalde funktionen EFTER htmlentities() eller evt. strip_tags())
Avatar billede bentblod Nybegynder
22. august 2006 - 13:15 #2
Ah tusinde tak, tester det lige :)
Avatar billede bentblod Nybegynder
22. august 2006 - 13:23 #3
Jo det virker præcist som det skulle ^^ takker
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
22. august 2006 - 13:48 #4
Super :-)