Avatar billede websam Nybegynder
22. august 2006 - 12:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Arraylist C#?

Hejsa,

Jeg skal lige have lidt hjælp til en arraylist. Jerg forsøger at trække min liste fra mit BLL med :

    ArrayList objInfo = objBLL.GetRole(Request.QueryString["Id"]);
    TextBox1.Text = objInfo[1].ToString

Men får følgende fejl :

    The best overloaded method match for 'NewageModuler.RolesBLL.RolesBLLInterface.GetRole(int)' has some invalid arguments

Nogle ideer ?

/Websam
Avatar billede websam Nybegynder
22. august 2006 - 12:08 #1
Convert.ToInt32() Klarede den opgave men når jeg så prøver at trække i arraylisten med denne :

    txt_RoleName.Text = objInfo[1].ToString();

Får jeg denne fejl :

    System.ArgumentOutOfRangeException: Index was out of range. Must be non-negative and less than the size of the collection.

Og jeg har noget i min liste udfra debug ?

/Websam
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. august 2006 - 12:10 #2
prøv at se om objInfo  overhovedet indeholder data.
og husk at man 0 indekserer i c#,
så det kan være at objInfo[0].ToString();
gør tricket.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. august 2006 - 12:11 #3
sad lige og kiggede på dine stats. Du har godt nok oprettet mange spørgsmål :)
Avatar billede websam Nybegynder
22. august 2006 - 12:48 #4
Hvis ikke jeg spørger lære jeg ikke og så er denne konto ret gammel så det hober sig jo op med tiden ;o)

Smid et svar, [0] virker, dog valgte jeg at bruge et detailview istedet.

/Websam
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. august 2006 - 12:57 #5
Hehe kender det godt :)
Tog mig et godt stykke tid før jeg havde tjent flere points end jeg havde brugt på spørgsmål.
Du har lært meget siden de første gange jeg hjalp dig. Det ses også fordi du svarer på en del spørgsmål :)
samme process som jeg har været igennem.
Avatar billede websam Nybegynder
22. august 2006 - 13:08 #6
Ja det hænger jo bedre ved efterhånden som jeg kommer igennem de forskellige ting.

/Websam
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. august 2006 - 13:21 #7
det skulle det helst også gerne ellers er det en anelse formålsløst.