Avatar billede glenovic16dk Nybegynder
22. august 2006 - 00:52 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

To baggrunds billeder i en tabel

Hej Experter.

Jeg sidder og roder lidt med en side hvor jeg godt kunne tænke mig at der var to baggrunds billeder..

Dvs 1 som skal være i toppen og ikke skal gentages, det er sat ind med denne kode:

#repeat    {
background-color: FFFFFF;
background-image: url("/images/content.jpg");
background-repeat: no-repeat; }

Og det virker fint nok.. Men ville gerne kunne lave et baggrunds billeder som ligger bag dette hvor der er et billede som bliver gentages ned af..

Hvordan laves det?

200 points på spil

Mvh.
Glenovic16dk
Avatar billede glenovic16dk Nybegynder
22. august 2006 - 00:53 #1
Det skal være 2 baggrunds billeder inde i en Celle
Avatar billede keysersoze Guru
22. august 2006 - 09:36 #2
du kan ikke have 2 baggrundsbilleder i ét element - så du bliver istedet nødt til fx at indsætte et layer eller en ekstra td/tabel som har baggrundsbillede nummer 2.
Avatar billede glenovic16dk Nybegynder
22. august 2006 - 23:56 #3
Hvordan fungere det med de lag?

Er en DIV et lag?
Avatar billede keysersoze Guru
23. august 2006 - 08:00 #4
ja - en div er et lag.

<div style="background-image: url('/images/content.jpg');">noget</div>
Avatar billede krokohunter Nybegynder
23. august 2006 - 09:36 #5
Du kan også ligge det øverste baggrundsbillede på andet end en celle eller en div. F.eks på en Header, eller anden form for tekst du måtte have stående i toppen af sitet/ cellen.

Cheers
Kroko
Avatar billede glenovic16dk Nybegynder
24. august 2006 - 00:42 #6
Det fordi jeg godt kunne tænke mig at der var et top billedet og så repeatet som giv hele vejen ned bag i det andet baggrunds billed. Og det det skal være et indholdsfelt med tekst.

Og hvis jeg har forstået det rigtigt så vil en masse tekst udvidde en DIV og få den til at gentages baggrundsbilledet?

Ellers er jeg helt galt på den?
Avatar billede keysersoze Guru
24. august 2006 - 07:17 #7
hvis du sætter norepeat på dit baggrundsbillede vil det ikke gentage sig.
Avatar billede krokohunter Nybegynder
24. august 2006 - 08:06 #8
Dette skulle virke:

HTML:

<div id="wrapper">
<h1>Test</h1>
<p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.</p>
</div>

CSS:

#wrapper {
    padding: 0; // Wrapperen må ikke ha' padding, da det vil skubbe headerens billede
    background: #fff url(tile01.gif) repeat left top; //dette er den baggrund der bliver gentaget
    }

h1 {
    margin: 0; // Headeren må ikke have en margin, da dette vil skubbe dens billede
    padding: 10px 20px; //definer luft til div'en med padding
    background: #000 url(curriculumvitae.jpg) no-repeat left top; //Dette er grafikken der står i toppen, og ikke bliver gentaget.

Håber det kan bruges.

Cheers
Kroko
    }
Avatar billede glenovic16dk Nybegynder
24. august 2006 - 23:55 #9
Har ikke lige fået testet det men kan godt se ideén i det. Så mange tak for hjælpen.

keysersoze og krokohunter må gerne ligge svar da jeg synes begge svar hjalp mig frem til en løsning.
Avatar billede krokohunter Nybegynder
25. august 2006 - 07:26 #10
Jeg takker og bukker.

Er glad for, at du kunne bruge hjælpen.

Cheers
Kroko
Avatar billede keysersoze Guru
25. august 2006 - 07:28 #11
svar :)
Avatar billede roenving Novice
30. august 2006 - 13:09 #12
-- og så kan spørgsmålet vel lukkes !o]

(Markér begge navne i boksen til venstre og tryk Acceptér !-)
Avatar billede keysersoze Guru
13. september 2006 - 11:40 #13
lukketid?
Avatar billede glenovic16dk Nybegynder
14. september 2006 - 22:03 #14
Points givet.

Undskylder ventetiden!