Avatar billede brian-johansen Nybegynder
21. august 2006 - 14:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med datalist

Hej Det er så at jeg er ved at lave en control der kan vise nogen præsentationer.

Til den control skal jeg bruge pageing, men dette er ikke lige så nemt som først antaget.

Jeg har brugt en datalist til pageing, som for hver element i mit dataset skal visse et tal.

Nu er det bare sådan at jeg ikke kan få det helt til at virke.

jeg har følgende kode:

  <asp:DataList ID="DataList1" runat="server" DataKeyField="Id" DataSourceID="Sql"
            RepeatDirection="Horizontal">
            <ItemTemplate>
            <a href=model.aspx?id=<%# Eval("Id") %>,<%# pre %> >Tekst</a>
              <br />
            </ItemTemplate>

        </asp:DataList>

Problemet er bare at når jeg køre denne kode så for jeg slet ikke vidst noget som helst.

Det skal sige at pre er en public int der er defineret i min
public partial class UC_bannerotation klasse som er også er der page_load ligger.
Avatar billede websam Nybegynder
21. august 2006 - 14:25 #1
Paging kan du kun lave i et GridView.
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
21. august 2006 - 14:44 #2
jep det er min egen kontrol, hvor jeg bruger en datalisten til at genere nr. til hver side.
så der kommer til at stå 1, 2, 3, 4 osv.

Men mit problem er at når jeg laver en der hedder:
<a href=model.aspx?id=<%# Eval("Id") %>,<%# pre %> >Tekst</a>

så viser den ikke de elementer den skal.

mvh Brian
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
21. august 2006 - 15:11 #3
Jeg tror jeg har fundet ud en løsning, men det blev ikke lige helt som dette her

mvh Brian
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
21. august 2006 - 15:11 #4
Lukker, tak for din tid.

mvh Brian
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
21. august 2006 - 15:12 #5
luk