Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
19. august 2006 - 09:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Er denne computer et fornuftigt køb?

Hej Eksperter!

Jeg har den sidste måneds tid fiflet med at samle mig en computer jeg godt kunne tænke mig.
Jeg har (for at lette det for mig selv og spare porto) valgt alle enheder hos shg.dk. I kan se mine valg på nedenstående adresse:

http://www.shg.dk/kundecenter/cart_ext.asp?id=DQB15XD4CC

Jeg skal primært bruge computeren til studie, medie center og programmering (med mulighed for at lave lidt simpelt grafik)

Den skal stå tændt 24/7 (så det skal enhederne gerne kunne holde til) og gerne være så stødsvag som muligt.

Hvad siger I til mine valg? - Findes til bedre til prisen?

På forhånd tak! :)
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. august 2006 - 09:10 #1
Ser godt ud også prisen.
Avatar billede mcquade Nybegynder
19. august 2006 - 09:55 #2
er du sikker på der ikke er strøm kabel til PSU?
Avatar billede mcquade Nybegynder
19. august 2006 - 09:56 #3
og mener hvis du student der ½ pris på microsoft produkter så som windous osv.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
19. august 2006 - 12:15 #4
Jeg kan ikke lige finde en studenterlicens, og da det skal købes gennem firma tror jeg en OEM-version er fin? jeg er lidt i tvivl omkring om man burde vente på Vista, men den kommer vel til at koster +2.000 fra start?

Hvad siger I til skærmen? Jeg har slet ingen forstand på det - Først havde jeg valgt en anden Samsung, men den udgik fra deres sortiment (den var ellers widescreen som jeg godt kunne tænke mig)

Det kan godt være der er strømkabel med til PSU? (tog den bare med da den er træls at mangle når man samler (; )

Burde alle kabler (og lignende) der er nødvendig for at samle computeren var med i de forskellige pakker?

Der er onboard lyd på bundkortet, kan det betale sig at investere i en ekstern lydkort hvis jeg gerne vil have god lyd, eller kan bundkortet klare det fint?

Har bundkoret support for den ekstra køler jeg har valgt? og kan den CPU-køler jeg har valgt passe til CPU'en/bundkortet?
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. august 2006 - 12:46 #5
Skærmen er super og ekstrem hurtig, jeg ville vente med vista til de fleste børnesygdomme er slut, alle kabler til samling er i div. kasser med hardware, et OnBoard lydkort i dag er udmærket (normalt 6 ell. 8kanals, køler understøtter også bundkortet.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
19. august 2006 - 13:09 #6
er der kølepasta med køleren eller skal man selv bestille det ved siden af?
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. august 2006 - 14:43 #7
Det kan jeg ikke svare på, der må du rette henvendelse til firmaet.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
19. august 2006 - 14:50 #8
normalt er der en lille tube kølepasta med til en ny køler :)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
19. august 2006 - 15:41 #9
okay tak for jeres inputs - smider du også et svar mcgoat?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
19. august 2006 - 15:43 #10
nahh er skam ligemeget :)
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. august 2006 - 19:58 #11
Takker for point.
Avatar billede mrrius Nybegynder
26. september 2006 - 06:36 #12
jeg vil nok lige ofre 50 kr mere og få geforce 7600gt