Avatar billede larsny Nybegynder
17. august 2006 - 20:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

læs xml-fil

Her er min xmlfil:

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" standalone="no" ?>
<responsefile>
<info source="fil-10.08.2006" />
<responseentries>
  <responseentry id="1">
  <responsedate format="yyyymmdd">20061708</responsedate>
  <navn>Lars</navn>
  </responseentry>
  <responseentry id="2">
  <responsedate format="yyyymmdd">20061708</responsedate>
  <navn>Kim</navn>
  </responseentry>
</responseentries>
</responsefile>

Hvordan får jeg fat i source under info, id under responseentry, samt format under responsedate?

Min kode ser således ud nu:

String xmlPath = url;
XmlDocument xmldoc = new XmlDocument();
xmldoc.Load(xmlPath);

XmlNodeList nl = xmldoc.GetElementsByTagName("responseentry");
foreach (XmlNode node in nl)
{
Response.Write("Navn: "+node.SelectSingleNode("navn").InnerText+"<br />");
}
Avatar billede websam Nybegynder
17. august 2006 - 21:00 #1
Prøv angang at kigge på denne :

http://www.csharpfriends.com/articles/getArticle.aspx?articleID=309&page=2

Den hjalp mig igennem mit senarie for noget tid siden ;o)

/Websam
Avatar billede nielle Nybegynder
18. august 2006 - 11:40 #2
F.eks. sådan her:

        static void Main(string[] args)
        {
            String xmlPath = @"C:\Source.Net20\e726831\XMLFile1.xml";
            XmlDocument xmlDoc = new XmlDocument();
            xmlDoc.Load(xmlPath);

            XmlNode xn1 = xmlDoc.GetElementsByTagName("info")[0];
            Console.WriteLine("Source: " + xn1.Attributes["source"].Value);

            XmlNodeList xnl = xmlDoc.GetElementsByTagName("responseentry");
            foreach (XmlNode xn2 in xnl)
            {
                Console.WriteLine("Id: " + xn2.Attributes["id"].Value);

                Console.WriteLine("Navn: " + xn2.SelectSingleNode("navn").InnerText);

                Console.WriteLine("Format: " + xn2.SelectSingleNode("responsedate").Attributes["format"].Value);
            }
Avatar billede larsny Nybegynder
22. august 2006 - 16:40 #3
nielle det er perfekt...

det virker :)

smid svar
Avatar billede nielle Nybegynder
22. august 2006 - 20:24 #4
Svar :^)