Avatar billede zeus_ Nybegynder
17. august 2006 - 15:08 Der er 15 kommentarer

Create user i SQL 6.5 via vbs

Jeg har overtaget opgave at oprette brugere på vores system.

Jeg har lavet en vbs som foretager oprettelsen på diverse andre systemet bla. AD.

Desværre har vi en SQL server som styre adgang til vores Intranet. Den kan desværre ikke opdateres til nyere version.

Hvordan gøres det?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. august 2006 - 15:23 #1
ADO og sp_addlogin

vil jeg tro
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
17. august 2006 - 15:27 #2
Jeg vil tro du kan gøre dette på nogenlunde samme måde som du ville gøre mod SQL Server 2000/2005, hvis du skulle bruge vbs. Du må oprette en ado connection til din server. Det kan være du skal bruge en odbc connection og ikke oledb. Kan ikke huske om oledb er bagudkompatibel med SQL Server 6.5.

På nyere sql servere findes default nogle stored procedures som du kan bruge til at oprette login og user konto med (sp_adduser/sp_addlogin). Jeg er ikke sikker på om disse stored procedures findes i 6.5, men prøv eventuelt at se i hjælpefilerne til SQL Server 6.5.
Avatar billede zeus_ Nybegynder
17. august 2006 - 15:30 #3
Og øhhh kan jeg finde noget dokumentation på nettet. eller har I lige noget liggende?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. august 2006 - 15:38 #4
sp_addlogin har altid vaeret der - den er arvet fra Sybase

----

hent BOL for SQLServer 2000 - sp_addlogin har naeppe aendret sig
Avatar billede zeus_ Nybegynder
17. august 2006 - 15:44 #5
Hvad er BOL?
Avatar billede zeus_ Nybegynder
17. august 2006 - 15:45 #6
Som du nok kan se aner jeg INTET om det jeg prøver at lave her. Derfor de mange point.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. august 2006 - 15:54 #7
BOL = Books Online = komplet manual for SQLServer som kan downloades fra MS web site
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
17. august 2006 - 16:26 #8
Du finder også Books online på msdn.micorosft.com/library.

På følgende side finder du en oversigt voer system stored procedures:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/tsqlref/ts_tsqlcon_6lyk.asp
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
17. august 2006 - 16:27 #9
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
17. august 2006 - 16:28 #10
Avatar billede zeus_ Nybegynder
18. august 2006 - 13:17 #11
Det er tumben igen. Programmet EXEC til at udføre kommandoen er åbenbart ikke en funktion som stardard er med i installationen af en 6.5 database. Når jeg står i prompt og skriver exec fejler den.
Hvor henter jeg den?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2006 - 00:17 #12
der undrer mig lidt hvis EXEC ikke skulle være der

men uanset hvad så er EXEC faktisk optional til at kalde SP med !!

men spørgsmålets titel antyder VBS og dermed ADO

får du fortalt VBS at det er en SP ??
Avatar billede zeus_ Nybegynder
21. august 2006 - 10:37 #13
Jeg ved ingengang hvor jeg skal starte. Jeg har lavet en system DNS i ODBC manageren og forsøger at koble op til den. Men jeg får en logo failed når jeg forbinder med koden:
Set Connect = CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "DK01A004"
Set class2 = Connect.Execute("SELECT * FROM dbo_medarbejder")

Men når jeg tester connection i ODBC manageren får jeg et OK når jeg har indtastet username and password.
Jeg er helt lost og fortvivlet.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2006 - 02:11 #14
skal der så ikke angives username og password i connection string ?

"DSN=DKA01A004;Uid=xxxx;Pwd=yyyy;"

?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2006 - 23:16 #15
zeus ?