Avatar billede spacee Nybegynder
16. august 2006 - 00:50 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

install nye fonts

Hej eksperter,

Jeg har lige kobt 4,200 nye fonts til windows. Kan jeg bare putte dem ind i windows font dir'et eller skal denne advarsel tages serioest? ... Jeg bruger Windows XP, 3.2GhZ P4 1GB ram

Please remember that MS Windows can handle up to 1,000 fonts at a time, I recommend you save your fonts to a folder and install and uninstall the fonts as you need them. I do not recommend that you install all 4,200 fonts at once, as this could slow your system.

If, for any reason, you do install all the fonts at once you can use Windows System Restore to "go back in time" to how your system was before.
--------------------------
Avatar billede tribalroots Nybegynder
16. august 2006 - 01:01 #1
Denne tråd handler om samme emne:

http://forums.wincustomize.com/?forumid=175&aid=39615
Avatar billede old-faithful Praktikant
16. august 2006 - 01:06 #2
Du skal tage advarslen alvorligt. Selv om Windows XP i princippet kan klare uendelig mange fonts/skrifttyper (modsat Windows 95/98), gør det computeren generelt langsommere at have for mange installeret, både ved opstart og når du bruger styresystemet.

Det anbefales at du aldrig har mere end 400 fonts installeret på samme tid (og gerne færre). Der findes dog programmer der kan hjælpe dig med at holde styr på (samt installere og afinstallere skrifttyper).

Du kan godt have tusindvis af skrifttyper liggende på computeren uden at det gør noget. Det er først når du installerer, at du skal passe på med at lægge for mange ind.

Læs desuden:
  • http://www.styopkin.com/articles/fonts_limit.html
  • http://graphicssoft.about.com/od/aboutgraphics/a/fontoverload.htm

// Old-Faithful™
Avatar billede spacee Nybegynder
16. august 2006 - 01:27 #3
tak for jeres indlaeg.

Old-Faithful: vil du ikke ogsa lave et svar? -- Det var nogle gode artikler og jeg vil gerne give points for det.
Avatar billede old-faithful Praktikant
16. august 2006 - 01:31 #4
Jep.. Her er mit svar.