Avatar billede kkd Nybegynder
15. august 2006 - 11:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Radiobutton skal åbne promptbox - skal indsætte i formular.

Hej.
Jeg har to radiobuttons "Ja" og "Nej". Klikker man på Ja, indsættes der en værdi fra et skjult felt i et andet hiddenfield (intet problem) - klikker man derimod på nej skal der åbnes en promtbox, hvor man indtaster en dato. Denne dato skal så indsættes i samme hiddenfield - hvordan gøres det?

<form>
<Input type="hidden" name="DagsDato" value="<%=Date%>">
<label>
    <input type="radio" name="DatoValg" value="Ja" onChange="this.form.EntryDato.value = this.form.DagsDato.value";>
  Ja</label>

<label>
        <input type="radio" name="DagsValg" value="Nej" onChange="og det er så her jeg står af">
  Nej</label>
<Input type="hidden" name="EntryDato">
</form>
Avatar billede roenving Novice
15. august 2006 - 11:58 #1
Den er faktisk rimeligt lige ud:

Indtastet værdi = prompt(meddelelse, startværdi);

-- så det bliver:

        <input type="radio" name="DagsValg" value="Nej" onChange="this.form.EntryDato.value = prompt('Indtast dato for begivenheden',this.form.DagsDato.value)">
Avatar billede kkd Nybegynder
15. august 2006 - 12:28 #2
Mange tak...

Er der evt. mulighed for at man kan tjekke, at brugeren indtaster i formatet mm-dd-åååå?
Avatar billede kkd Nybegynder
15. august 2006 - 12:37 #3
Og svar i øvrigt lige (!)
Avatar billede roenving Novice
15. august 2006 - 12:46 #4
Ja, men så skal du nok lave en funktion, og du kan så også validere, at datoen i virkeligheden findes:

<script type="text/javascript">
function checkDato(defValue){
  var newDate = prompt('Indtast dato for begivenheden',defValue);
  if(newDate.match(/^(\d\d\-){2}\d{4}$/)){
    newDate = newDate.split("-");
    var dato = new Date(newDate[2],newDate[1]-1,newDate[0]);
    if(newDate[2] == dato.getFullYear() && newDate[1] == dato.getMonth()+1 && newDate[0] == dato.getDate())
      return newDate;
  }
  return defValue;
}
</script>

-- og så bliver inputten sådan:

        <input type="radio" name="DagsValg" value="Nej" onChange="this.form.EntryDato.value = checkDato(this.form.DagsDato.value)">

-- på den måde sættes så en værdi under alle omstændigheder (en alert kan også sættes ind før return defValue; !-)

Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
15. august 2006 - 12:47 #5
-- og så skal det nok være onclick, så man bare kan trykke igen !o]
Avatar billede roenving Novice
21. oktober 2007 - 04:47 #6
Tak for point ;~}