Avatar billede hwlarsen Nybegynder
15. august 2006 - 08:45 Der er 3 kommentarer

Dynamisk ændreing af class

Hej Experts

Er løbet ind i et lille problem med dynamisk ændring af bredden på en tabels ene kolonne.

Jeg vil derfor gerne vide om man dynamisk kan ændre en class med JS. Jeg havde tænkt mig noget i stil med nedenstående hvilket ikke virker :-(

<style>
.myClass{
width:100px;
}
</style>

<script>
document.getElementById('myClass').width = '200px';
</script>

Er det muligt at gøre noget i stil med dette?
Hvis ikke hvordan giver jeg så ca 8000 td's samme bredde på den hurtigste måde?
Avatar billede olebole Juniormester
15. august 2006 - 11:12 #1
<ole>

Undgå at skifte CSS-klasser on-the-fly ... det performer seriøst elendigt. Skift i stedet de enkelte properties på elementets style-object.

Hvordan det skal gøres, kommer anpå din kode - og hvad det mere præcist er, du ønsker at gøre

/mvh
</bole>
Avatar billede hwlarsen Nybegynder
15. august 2006 - 11:23 #2
Jeg har en tabel som følgende:

<table>
<tr>
<td id="1_1">xxxx</td><td id="1_2">xxxx</td><td id="1_3">xxxx</td>
</tr>
<tr>
<td id="2_1">xxxx</td><td id="2_2">xxxx</td><td id="2_3">xxxx</td>
</tr>
<tr>
<td id="3_1">xxxx</td><td id="3_2">xxxx</td><td id="3_3">xxxx</td>
</tr>
...
</table>

Jeg vil så gerne sætte bredden på 1_2, 2_2, 3_2 osv men med 8000 rækker i tabellen tager det lang tid at køre dem igennem.

Mit loop er her:

for(rowNo=1;rowNo<=rowIDCounter;rowNo++){
try{
document.getElementById(rowNo+'_'+collNo').style.width = width+'px';
}catch(e){}
}

Håber det kan gøres smartere
Avatar billede olebole Juniormester
15. august 2006 - 11:39 #3
Prøv at checke col-elementet:
    http://www.w3.org/TR/html401/struct/tables.html#edef-COL