Avatar billede mattiasdh Nybegynder
14. august 2006 - 13:03 Der er 6 kommentarer

Chatprogram! Hvordan? WinSock?

Jeg vil gerne lave et chatprogram.

Det skal se sådan ud:

Private Sub Command1_Click()
Dim TEST As String
TEST = InputBox("Skriv din meddelelse")
List1.AddItem TEST
End Sub

Når man så trykker på knappen kan man skrive en meddelelse, som så bliver lagt ud på List1.

Hvordan kan jeg lave det til et chatprogram?? Skal man bruge noget med WinSock??

PS: hvis 200 point er for lidt, kan vi godt finde ud af noget...
Avatar billede sjh Nybegynder
15. august 2006 - 11:11 #1
Der er et par artikler på udvikleren.. prøv dem..

(Simpel chat mellem to computere) http://www.udvikleren.dk/Article.aspx?tech=4&id=141
(Avanceret chat mellem flere computere) http://www.udvikleren.dk/Article.aspx?tech=4&id=203
Avatar billede xcc.dk Nybegynder
16. august 2006 - 09:39 #2
Avatar billede mattiasdh Nybegynder
20. august 2006 - 14:32 #3
xcc.dk

Dit program virker, men det fede ved det ville jo være at det er mig selv der har lavet det!

Bio messenger, kører det over et LAN-netværk eller internettet?
Avatar billede mattiasdh Nybegynder
20. august 2006 - 14:33 #4
sjh, tak for det!

Det kan jeg bruge(tror jeg)

Men har godt nok ikke tid til at prøve dem nu ;P

Men jeg skal gøre det snarest muligt..!
Avatar billede xcc.dk Nybegynder
21. august 2006 - 06:55 #5
Det var bare et eksempel på Advanseret chat mellem flere computere ud fra udvikleren.dk bare kraftigt modificeret ... har skam selv lavet det ud fra guiden :D så held og lykke med det !
Avatar billede mattiasdh Nybegynder
22. august 2006 - 11:41 #6
Tak :D