Avatar billede bonne09 Nybegynder
12. august 2006 - 18:47 Der er 15 kommentarer

Harddisk Problemer

Goddag!! Jeg har en 320 gb harddisk som jeg havde fyldt op!! Men nu siger den at den ik er formateret!! Jeg havde brugt 310 gb. a pladsen og nu siger den det normalt ville jeg sige at den sku have et styre system!! Men der står ik noget!! Nogen der kan hjælpe mig så jeg kan komme inde i den igen?
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2006 - 19:25 #1
boot op på din xp-skive - vælg reparer fra genoprettelseskonsol - vælg drev - log ind - skriv - chkdsk /r /p  - klik enter
Avatar billede off-line Nybegynder
12. august 2006 - 21:54 #2
Hvis det lykkes dig, så lav bagefter en partition på 15 GB kun til windows.
At have windows sammen med 310 GB brugt plads, skal give problemer. Der skal være
ca. 15% ledig plads for at windows kan arbejde. Så vidt jeg husker, har helgec
en gratis metode til at lave partitioner.
Avatar billede bonne09 Nybegynder
13. august 2006 - 15:07 #3
det virker ik!! Den siger der er to eller flere uoprattelige fejl
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2006 - 15:13 #4
Kører den som systemdisk? altså den disk windows er installeret på ?
Avatar billede bonne09 Nybegynder
13. august 2006 - 15:13 #5
nej
Avatar billede bonne09 Nybegynder
13. august 2006 - 15:14 #6
det er en ekstern harddisk med 320 gb!! og der er kun filer!! på dvs. at der ik er windows installeret!
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2006 - 15:48 #7
Er du sikker på at du ikke blot har mistet filtabellen? - kan du se den i stifinder ? - hvis nej - kan du se den under diskadministration ?
Avatar billede bonne09 Nybegynder
13. august 2006 - 15:51 #8
jeg kan godt se den inde under stifinder!! Men når jeg makere den så skriver den D: er ik tilgængelig  Forkert parameter
Avatar billede off-line Nybegynder
14. august 2006 - 21:56 #9
Den skal kunne ses i diskhåndtering, og der kan du se, om den har et drevbogstav,
hvis den ikke har, så giv den et, og om den er i orden.
Avatar billede daquar Nybegynder
15. august 2006 - 00:35 #10
Jeg har oplevet noget lignende hvor computeren smed partitionen fra sig.

Jeg måtte have fat i et NTFS recovery tool (ikke gratis), men til gengæld kunne jeg gendanne absolut alt.

Jeg søgte i næsten en uge uden at finde et gratis program der kunne det samme, så hvis du finder et så sig lige til ;)
Avatar billede rexman Nybegynder
15. august 2006 - 15:06 #11
hvad så bonne09 har du fundet noget på harddisken med GetDataBack ?
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2006 - 20:54 #12
Download og kør TESTDISK - guide på http://www.helgec.dk/lost%20partition.html - læs guiden omhyggeligt
Avatar billede bonne09 Nybegynder
17. august 2006 - 16:50 #13
Jeg har kunne komme ind i den!! Men de film som jeg har kopiéret blir kun genveje!! Så Ved ik hva problemet var! Men nu har jeg slettet alt indhold! og så må jeg starte på en frisk:D
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2006 - 16:55 #14
I grunden var det vel rimeligt at du lige meldte tilbage og spurgte om nogen havde et forklaring på dit nye problem i stedet for at meddele at du har slettet alt - der er jo nogle brugere der har brugt tid på at forsøge at hjælpe dig
Avatar billede bonne09 Nybegynder
17. august 2006 - 23:05 #15
Ja Men jeg havde sku ik tid til at vente og se hva folk skrev!! Hvis det er det du mener!! Men TAK ALLE SAMMEN!!