Avatar billede ihtezaz Praktikant
11. august 2006 - 11:53 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

send mail til flere, men kun en adresse vises

Hej
Når jeg sender mails til flere, skal det således at kun den pågældende der modtager mailen står som modtager og ikke alle mailen sendes til, hvordan kan det gøres ?
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
11. august 2006 - 11:57 #1
sæt alle i BCC?
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. august 2006 - 11:57 #2
Nu modtager de jo alle mailen, og så er de vel alle modtagere. Send dem en af gangen, eller send den til dig selv, og alle andre som BCC (det er sådan man typisk gør).
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. august 2006 - 11:57 #3
HAHA ... damn close :oD
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
11. august 2006 - 11:58 #4
SmtpClient client = new SmtpClient("localhost", 25);

MailMessage msg = new MailMessage();
msg.From = "";
foreach (string recipient in recipients)
{
    msg.Bcc.Add(recipient);
}
Avatar billede ihtezaz Praktikant
11. august 2006 - 12:14 #5
takker jeg, prøver lige :)
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
11. august 2006 - 12:18 #6
"recipients" er en liste, array eller lignende med modtagerne af mailen
Avatar billede ihtezaz Praktikant
11. august 2006 - 12:21 #7
Det ser ud til fungere, men kan man ikke også få til adressen til at vise kun modtagerens email, for med denne metode, er der tomt ved to adresse
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
11. august 2006 - 12:32 #8
det forstår jeg ikke helt. Gider du prøve at omformulere spm?
Avatar billede kring Nybegynder
12. august 2006 - 10:35 #9
Hvis du vil have modtagerens navn/email-adresse til at stå i TO:, skal du sende emails'ne en af gangen, i stedet for at BCC'e dem alle til den samme email.
Avatar billede ihtezaz Praktikant
12. august 2006 - 16:38 #10
Ok det var jeg mente, beklager thomas min ringe formulering. :)Takker for jeres svar alle sammen. Kring, thomas og snepnet i må gerne smid et svar.
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. august 2006 - 16:55 #11
Ikke mig - jeg var for sent ude med det jeg bidrog med :o)
Mvh
Avatar billede kring Nybegynder
12. august 2006 - 19:56 #12
Velbekomme. Glad for at kunne hjælpe. :)
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
13. august 2006 - 12:26 #13
Kommer her