Avatar billede linuxklovnen Nybegynder
08. august 2006 - 21:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

CSS Billede - baggrund skal ikke rykkes

Hejsa

Jeg har et site der indeholder en table med tre billeder i toppen, herefter nævnt som B1, B2, B3.

B1's bredde er 253 px
B2's bredde er 547 px
B3's bredde er 480 px
Samlet bredde: 1280 px.

Mange brugeres opløsning er væsenligt mindre end det,
og tabellen ser således ud:
+--+--+--+
|B1|B2|B3|
+--+--+--+

Det gør altså at der kommer horisontal scroll. Jeg kan ikke lige hitte ud af hvordan man gør sådan at den 'skærer' den del af B3 væk som ikke kan være i vinduet uden at lave den som body-background, hvilket den ikke må.

På forhånd tak,
Frederik
Avatar billede don_q Nybegynder
08. august 2006 - 22:42 #1
Tror du skal have fat i noget javascript, hvor du finder ud af brugerens skærmopløsning.

Og når du kender den kan du så sige. Hvis den er 1280 så skal det være en tabel med 3 billeder, og hvis den er mindre en 1280, så skal det være en tabel med 2 billeder.

Hvis jeg forstår dig ret.
Avatar billede linuxklovnen Nybegynder
08. august 2006 - 23:41 #2
Nej da, overhovedet ikke.
Det tredje billede skal bare kun vise nok til at det kan være der, så den ikke scroller. Fuldstændig ligesom et baggrundsbillede.
Jeg har prøvet at lave en pixel.gif aka 1x1.gif (transparent giffil) hvor jeg smider et baggrundsbillede på, leget lidt med en div, men kan ikk helt få det til at virke.. :(
Avatar billede roenving Novice
09. august 2006 - 13:15 #3
Kan du ikke bare sætte billedet ind som baggrund på cellen ?-)
Avatar billede linuxklovnen Nybegynder
09. august 2006 - 15:51 #4
Jo, men så er problemet jo at cellens bredde skal justeres. Jeg fixede det ved at smide hele min tabel ind i en width=100%-tabel med en 'background-position: 800px;'.

Så kom den rette baggrund. Nåh, ligemeget så =) Forsat god dag, og tak for tiden.