Avatar billede rrm Nybegynder
08. august 2006 - 09:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Funktions beskrivelse i intelligence sense popup

Kan man få sin egen beskrivelse af funktioner til at blive vist intelligence sense popup i vs 2003???

Noget ala:
funktion(parameter....)
dette er en funktion
Avatar billede khs1a Nybegynder
08. august 2006 - 09:45 #1
Avatar billede rrm Nybegynder
08. august 2006 - 09:49 #2
kender det godt, skulle måske have nævnt det.

Indtil videre kan jeg bruge det til at indsætte en beskirvelse af funktionen og generer html sider med NDOC...

Det jeg ønsker at intellige sense (eller hvad den nu heddder) kan vise beskrivelse af funktionen, f.eks.

test.add( -> her kommer en popup med argument beskriver og nedenunder en beskrivelse af funktionen

Er der noget specielt man skal gøre for at dette kan lykkes...
Avatar billede khs1a Nybegynder
08. august 2006 - 10:20 #3
Nej det burde bare fungere. Hvis du har hakket af i create .xml files when projects are built.

det er xml filen der gør intelli sence muligt på egne functioner.
Avatar billede bernhof Nybegynder
08. august 2006 - 18:39 #4
Det er, såvidt jeg ved, ikke muligt i VB.NET i Visual Studio 2003, men det virker i C#. I Visual Studio 2005 virker det dog i begge sprog.

Det fungerer ved, at du placerer noget XML som kommentar direkte i din .vb fil (dvs. fx i din klasse), som beskriver de forskellige metoder, egenskaber m.m. i klassen.

Et simpelt eksempel er dette:

''' <summary>
''' Dette er en test klasse.
''' </summary>
Public Class TestKlasse

  ''' <summary>
  ''' Bruges til at gøre alle bogstaver i et stykke tekst
  ''' til store bogstaver.
  ''' </summary>
  ''' <param name="Tekst">
  ''' Det stykke tekst, som skal returneres
  ''' med kun store bogstaver
  ''' </param>
  ''' <returns>Tekst med store bogstaver</returns>
  Public Function StoreBogstaver(ByVal Tekst As String) As String
    Return Tekst.ToUpper
  End Function

End Class
Avatar billede bernhof Nybegynder
08. august 2006 - 18:42 #5
Avatar billede rrm Nybegynder
09. august 2006 - 14:23 #6
Hmm, så må jeg vist presse på for at få skiftet til vs 2005 eller skifte til C#.....

Jeg kan se at der findes nogle Betaling programmer, der giver denne funktionalitet, ved du om der findes nogle opensource/gratise programmer???
Avatar billede bernhof Nybegynder
11. august 2006 - 14:35 #7
Nej, desværre. Har kun erfaring med Visual Studio 2003 og 2005.
Avatar billede rrm Nybegynder
11. august 2006 - 14:45 #8
hmm... ok. Tak for svaret selvom det ikke løste problemet....