Avatar billede lakana Nybegynder
04. august 2006 - 21:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Server fejler ved denne class

hej jeg har fundet denne class fil:

Imports System
Imports System.IO
Imports System.Net
Imports System.Net.Sockets

Class Server
    Public Shared Sub Main(ByVal args As String())
        Dim server As TcpListener = New TcpListener (IPAddress.Any, 1234)
        server.Start
        Dim client As TcpClient = server.AcceptTcpClient
        Dim rdr As StreamReader = New StreamReader (client.GetStream)
        Dim wrt As StreamWriter = New StreamWriter (client.GetStream)
        Dim outmsg As String
        Dim inmsg As String
        inmsg = rdr.ReadLine
        While Not (inmsg Is Nothing)
            Console.WriteLine(inmsg)
            outmsg = "OK"
            wrt.WriteLine(outmsg)
            wrt.Flush
            inmsg = rdr.ReadLine
        End While
        rdr.Close
        wrt.Close
        client.Close
        server.Stop
    End Sub
End Class

men hvordan kalder jeg den i mit console-applikation? således den starter automatisk?

har prøvet at bare sige Server() men så giver den fejl
Avatar billede nielle Nybegynder
04. august 2006 - 22:49 #1
Det der er et lille program i sig selv. Formentlig blot en demo af nogle bestemte principper.

Enten kalder du det som et program ved at kompilere og så skrive "Server" ved et DOS-prompt,

... eller også omskriver du det lidt sådan at du kan bruge den fra din egen kode. Hvordan dette skal gøres afhænger dog af hvad det egentlig er som du ønsker at kunne gøre.
Avatar billede lakana Nybegynder
05. august 2006 - 16:56 #2
ok, men når jeg kompiler hvor er .exe filen så henne?
Avatar billede nielle Nybegynder
05. august 2006 - 16:57 #3
Hvad bruger du til at kompile med?
Avatar billede lakana Nybegynder
05. august 2006 - 17:01 #4
går jo bare op i visual basic 2005 og trykker build->build ...class
Avatar billede nielle Nybegynder
05. august 2006 - 17:06 #5
Det kunne jo være noget andet end VS - F.eks. Sharp Developer eller måske endda fra kommandopromptet.

Hvis du skal finde exe-filene i VS 2005 går du først ind i det bibliotek hvor projektet ligger. Derefter går du ind i undemappen Bin og dernæst inde i mappen Debug eller Release alt efter hvordan du har kompileret. Der ligger så exe-filen.
Avatar billede nielle Nybegynder
15. august 2006 - 11:36 #6
Er du kommet vidre med denne?
Avatar billede lakana Nybegynder
16. august 2006 - 10:58 #7
ja smid svar
Avatar billede nielle Nybegynder
16. august 2006 - 19:08 #8
Svar :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
30. august 2006 - 08:00 #9
Så manger du bare at acceptere svaret :^)