Avatar billede benjiee Nybegynder
02. august 2006 - 19:00 Der er 7 kommentarer

Kan Radeon 9200 kører uden køler uden at grafikkortet brænder af?

Avatar billede peet49 Nybegynder
02. august 2006 - 19:02 #1
Måske - det kommer an på varmen.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
02. august 2006 - 19:31 #2
Der skal jo nok være en eller anden form for en køler på, men det kan godt være en passiv køler...
Avatar billede zenze Nybegynder
02. august 2006 - 23:04 #3
Jeg har et Kina-Radeon 9200 m. passiv køler og det har der ikke været problemer i.
Jeg tror Zalman har lavet noget til grafik-chips:
http://www.zalman.co.kr/
Avatar billede peet49 Nybegynder
03. august 2006 - 07:47 #4
Nu kræver radion9200 ikke den store køling, så der er ikke brug for en vild køler, du kan få naboen til, at puste på den engang imellem, det skulle klare det. Den sidste sætning var kun for sjov.
Avatar billede benjiee Nybegynder
03. august 2006 - 13:02 #5
Søger svar fra en der har erfaring med at pille blæseren af grafikkortet. om det brænder af eller om det godt kan kører uden den. PCEN bliver kun brugt til alm kontorarb. Altså ingen tung grafik.
MVh B
Avatar billede peet49 Nybegynder
03. august 2006 - 16:13 #6
Så må du vente til, at se om du får een med mere erfaring end mine 27 år i branchen
Avatar billede john.doe Nybegynder
03. august 2006 - 18:51 #7
selvfølgelig kan du da tage køleren af "DEN ER JO KUN SAT PÅ FOR SJOV"
nej der skal køling på men som peet skriver så kan det klares med en passiv køler.