Avatar billede kxrider Nybegynder
30. juli 2006 - 20:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem under installering af XP

Jeg har haft et par problemer under installeringen af en ny windows xp.

Jeg har "bootet" og får så computeren til at læse min cd, hvorefter jeg får den til at formaterer drevet jeg vil installere en ny installation på osv. Derefter genstarter den, men så kommer der en sort skærm, hvorpå der står:

Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler: <windows-rod>\system32\ntoskrnl.exe.

Geninstaller en kopi af ovenstående fil

Hvad skal jeg gøre?

På forhånd tak

Kxrider/Anders
Avatar billede mcquade Nybegynder
30. juli 2006 - 20:35 #1
find en anden win xp cd. det lyder til cden er beskadiget .
Avatar billede kxrider Nybegynder
30. juli 2006 - 20:36 #2
Hvad gør jeg så, har ikk andre end denne?
Avatar billede mcquade Nybegynder
30. juli 2006 - 20:40 #3
prøv og smid skiven i compen du sidder ved og se om du kan finde den fil som den mener er beskadet . hvis den kan finde den og mener filen er ok kan du altid brænde skiven da det måske er en ridse på cden som gør at den ik læser den rigtigt i dos
Avatar billede mcquade Nybegynder
30. juli 2006 - 20:43 #4
det er denne fil du skal finde ntoskrnl.exe brug eventuelt søg fuktionen :)
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2006 - 21:09 #5
Prøv at rengøre cd-en i lidt lunken sæbevand
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2006 - 21:15 #6
forsøg at kopiere mappen ( I386 ) fra din windows xp cd over på en anden computer hvis du har sådan en.
Så kan du nemlig installerer windows fra den anden computer uden at skulle bruge cd.
Det virker dog kun hvis den får fat i alle filerne fra cd´n.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2006 - 22:02 #7
Du kan også prøve at kopiere din XP cd til en harddisk og lavet en slipstream med servicepack 2. Så tror jeg du får en ny version/kopi af ntoskrnl.exe
Avatar billede kxrider Nybegynder
01. august 2006 - 21:34 #8
Lukker.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2006 - 21:36 #9
Hvad for en af kommentarene hjalp dig så ??