Avatar billede lauralouise Nybegynder
27. juli 2006 - 12:47 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

ny index.html sti

Jeg er netop blevet færdig med et site.

http://www.hultquist-copenhagen.com

Mit problem er at sitet først vises når brugeren, der før har været inde på det gamle site, rydder sin browser cahce.

Før lå index filen i en undermappe - og havde dermed en anden sti på serveren, nu ligger index.html i rodmappen.

Brugeren oplever at når de skriver webasdresse, kommer den pågældende browser og siger at sitet ikke findes. Først efter at historien er slettet, fungerer det. Altså husker browseren en forkert sti...

Kan man scripte sig ud af det...så index.html findes i roden første gang??!!

Lidt dumt problem...

Håber I kan hjælpe mig...jeg er ikke scripter men designer. Derfor er der et par ting i ny og næ som jeg ikke har kompetence til...

// Laura
Avatar billede lauralouise Nybegynder
27. juli 2006 - 12:48 #1
Hos alle de brugere der ikke har den gamle sti liggende i cachen - fungerer det fint....
Avatar billede mrbonus Novice
27. juli 2006 - 12:58 #2
Der hvor den første index.html fil lå, ligger du en index.html, hvor kun dette står i

<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0; URL=html://DEN_NYE_INDEX_STI.html">
Avatar billede mrbonus Novice
27. juli 2006 - 12:58 #3
Så redirectes de til den anden index.html fil
Avatar billede lauralouise Nybegynder
27. juli 2006 - 13:20 #4
her kommer 10000000 krs spørgsmålet...for det skal jo funge ;-)

Den nye indexstil du taler om - er det ikke bare den korrekte url sti ?? altså

http://www.hultquist-copenhagen.com  ??

// Laura
Avatar billede lauralouise Nybegynder
27. juli 2006 - 13:20 #5
indexsti
Avatar billede mrbonus Novice
27. juli 2006 - 13:27 #6
jo
Avatar billede mrbonus Novice
27. juli 2006 - 13:28 #7
hvis der derfra peges på index.html, ellers vil det være

http://www.hultquist-copenhagen.com/index.html
Avatar billede lauralouise Nybegynder
27. juli 2006 - 13:30 #8
men det virker ikke lokalt vel? kun online...

<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0"; URL=html://http://www.hultquist-copenhagen.com">

Sådan ser det ud...er det rigtigt...
Avatar billede mrbonus Novice
27. juli 2006 - 13:35 #9
det kan også virke lokalt, men den du har lavet er forkert, der står http:// 2 gange

<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0"; URL=html://www.hultquist-copenhagen.com">
Avatar billede mrbonus Novice
27. juli 2006 - 13:37 #10
næææ, der stod http:// og html://, så den var også forkert, den rigtige er
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0"; URL=http://www.hultquist-copenhagen.com">
Avatar billede mrbonus Novice
27. juli 2006 - 13:43 #11
hehe, du havde sat et " for meget ind

denne her har jeg testet, og den virker
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0; URL=http://www.hultquist-copenhagen.com">

lig mærke til at der IKKE skal være " efter CONTENT="0
Avatar billede mrbonus Novice
27. juli 2006 - 13:47 #12
Uanset hvor den ligger kan du teste den, den redirecter jhen til den side http://www.hultquist-copenhagen.com
Avatar billede lauralouise Nybegynder
27. juli 2006 - 14:07 #13
FEDT - det virker..jeg bliver klogere - tak for det..

SÅ er der point...men du må lige skrive noget til mig igen, så jeg kan give dig point....muligheden forsvandt - synes jeg!!

God sommerdag...LAURA

TAK igen..
Avatar billede mrbonus Novice
27. juli 2006 - 14:08 #14
Nej, den kommer først når der er en der har svaret, og normalt, er det kommentarer kommer med, indtil der skal gives point :D
Avatar billede lauralouise Nybegynder
27. juli 2006 - 14:20 #15
VÆR SÅ GOD....

God dag....hilsen Laura
Avatar billede lauralouise Nybegynder
27. juli 2006 - 14:26 #16
ØØhhh - lidt mærkeligt - men det virker kun på mozilla - ikke i IE...hvordan kan det være??
Avatar billede lauralouise Nybegynder
27. juli 2006 - 14:28 #17
skal lige siges at jeg har rettet index.html til index.htm - det hed den gamle index fil nemlig...men det er vel fuldstændig ligemeget??
Avatar billede lauralouise Nybegynder
27. juli 2006 - 14:32 #18
snakker med mig selv...der er ikke noget i vejen...det hele fungerer som det skal...NU er denne sag afsluttet..

;-) Laura
Avatar billede mrbonus Novice
27. juli 2006 - 14:33 #19
Jeg ville ikke omdøbe den hvis jeg var dig. hvad er det der ikke virker i IE, for jeg testede linket i IE, er det det med cachen? hvis det er det med cachen, vil det nok løses ved at kalde den for det den hed rigtigt. "index.htm"
Avatar billede mrbonus Novice
27. juli 2006 - 14:33 #20
ok, :D
Avatar billede mclemens Nybegynder
27. juli 2006 - 19:19 #21
Avatar billede lauralouise Nybegynder
27. juli 2006 - 21:42 #22
tak for det - men jeg er på HELT bar bund her...

Har fundet flg

<script runat="server">
private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e) {
    Response.Status = "301 Moved Permanently";
    Response.AddHeader("Location", "http://www.new-url.com");
}
</script>

Men hvor skal det stå .. har intet forstand på php og asp.

// Laura
Avatar billede mclemens Nybegynder
27. juli 2006 - 22:19 #23
Har du mulighed for php eller asp på dit webhotel?

- Jeg har aldrig læst om asp (der er nogle eksempler på det derinde) ... men hvis du har mulighed for php så prøv at lave en fil der hedder test.php og uploade den til dit gamle domæne... - Her er det test.php skal indeholde ( www.ditnyedomæne.dk skal nok lige rettes :o) ):

<?php header('HTTP/1.1 301 Moved Permanently');header("Location:http://www.ditnyedomæne.dk".$_SERVER[REQUEST_URI]);exit;} ?>

... herefter går du til www.ditgamledomænehvorduharuploadetfilen.dk/test.php ... så skulle du gerne sendes til www.ditnyedomæne.dk/test.php ... hvis du gør det så omdøber du test.php til index.php og sletter den index.htm (backup af index.htm filen først) og så prøver du at gå ind på www.ditgamledomænehvorduharuploadetfilen.dk/ så skulle du gerne ryge ind på www.ditnyedomæne.dk/

Nu opretter du så en fil der hedder htaccess.txt denne fil skal indeholde:

RewriteEngine on
RewriteRule ^([0-9a-zA-Z/-]+)/$ index.php
RewriteRule ^([0-9a-zA-Z/-]+)/index.php index.php
RewriteRule ^([0-9a-zA-Z/-]+)/index.htm index.php
RewriteRule ^([0-9a-zA-Z/-]+)/index.html index.php

den uploader du så også til www.ditgamledomæne.dk/test.php (de index.htm og index.html er bare lige for at være lidt mere sikker) så når du har uploadet filen omdøber du den via dit ftp program til .htaccess og så prøver du at gå ind på

www.ditgamledomæne.dk
www.ditgamledomæne.dk/nogetandet.html
www.ditgamledomæne.dk/noget/andet.html

... så bør du gerne ryge ind på

www.ditnyedomæne.dk
www.ditnyedomæne.dk/nogetandet.html
www.ditnyedomæne.dk/noget/andet.html

... hvis du hellere vil have brugeren ind på forsiden (hvis nu sidens struktur er rettet samtidig med flytningen) så prøv at rette index.php filen til:

<?php header('HTTP/1.1 301 Moved Permanently');header("Location:http://www.ditnyedomæne.dk");exit;} ?>

... enkelte webhotel udbydere har dog et kontrolpanel hvor man kan indstille en forward eller rette i htaccess filen via et administrations panel ...

- - - -  - - - - - - - - - -

Jeg kan desværre ikke hjælpe med asp-delen hvis din server ikke virker med de php filer... da jeg kun kan henvise til det der står i linket ... kan nemlig intet asp teste - jeg kører med en dedikeret linux server og der hører asp ikke rigtig hjemme :o)

... hvis du nu ikke har mulighed for asp eller php kan du prøve at lave filen htaccess.txt med dette indhold istedet:

redirect 301 / http://www.nytdomæne.dk/

og så uploade den til det gamle domæne og omdøbe den til .htaccess via dit ftp program det burde hjælpe så vidt jeg læser http://www.tamingthebeast.net/articles3/spiders-301-redirect.htm ... men jeg bruger ikke selv den løsning da jeg gerne vil have lidt kontrol med php filen til nogle andre ting ... men det er da et forsøg værd ...

- ellers i sidste ende så kør videre med html meta forward... du kører jo også med flash så søgemaskine optimering er måske ikke relevant (tidligere var det et problem med flash og søgemaskiner ... ved ikke om det er blevet bedre ... )

// Marc :o)
Avatar billede lauralouise Nybegynder
27. juli 2006 - 22:27 #24
1000 tak for din hjælp. Jeg prøver at hitte ud af det...jeg kopirer lige hele smøren, og gemmer den til den frisk og klar lille tænketank!!

God nat....og tak igen - Laura