Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
24. juli 2006 - 18:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Nummer behandling

Hei

Jeg skal lage en slags butikk kasse i et skjema, der jeg skal ha en rekke med knapper, som viser 1,2,3,4,5,6,7,8,9 og 0. Via disse tall knappene, skal jeg kunne generere en verdi i ett felt i dette skjema.

Eksempel: En person kommer inn og skal kjøpe "11" epler. Jeg trykker da på knappen "1" i mitt skjema to ganer, og får tallet "11" inn i denne kontrollen i skjema som heter [antall_b].

Om en annen person kommer inn, å skal ha 15 bananer, trykker jeg så på "1" og "5", som da blir 15 i mitt flt over.

Jeg få ikke dette til, noen som kan hjelpe meg...!! Helst ikke VBA, da jeg ikke kan dette noe serlig, men til nød kan jeg endre enkle verdier i en VBA kode til å passe mine.

/ Bratlie
Avatar billede terry Ekspert
24. juli 2006 - 19:49 #1
What is it you are having problems with?
Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
24. juli 2006 - 20:16 #2
Im sorry for my bad exp.

So i wanna make this in a regular MS Access form. I vant to place the 10 buttons with the numbers on the form, and generate a number there like i explained above.

I tryed to make a makro when pressing the (example) button "1", that says "Set value"  (in norwgian "Angi verdi") to number 1. But then i have a problem typing in the number "11", because i ahve no idea to make it think different the second tim ei press the "1".

So Terry, i need to make it, that is my biggest problem, and i usually come 80% to my soulution, and try to ask for the 20% rest, but now i need to get help on most of this matter....:(.

So short explained; i need to add numbers to a field, made from a number pad button set.

I hope this makes more sense. If not i can send you what i made and you will understand right away ...!

/ Bratlie
Avatar billede mugs Novice
24. juli 2006 - 20:24 #3
Hvorfor bruge en sådan omvej i stedet for blot at taste antallet direkte ind i feltet. Evt. kan du bruge en inputbox, der overfører det indtastede til et felt.
Avatar billede terry Ekspert
24. juli 2006 - 20:36 #4
Well I agree with mugs here, why go nto so much trouble toenter a number?

But I can see it will look more "user friendly".

The problem you migh tbe having may be because you need to append the next buttons value to the first.

When you click a button you have to append it to the value already in the field.

Me.SomeField = me.somefield & ValueFromButton

I was think that it could b ean idea to make a form which looks like a number pad. With keys 0 to 9 and a Cancel and OK button also.

Then you could place a little button beside the field which is to contain the value. The button opens the form you have just made where you enter the value and then when you press OK it returns the value to the field.
Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
24. juli 2006 - 22:45 #5
hmmm...!! The rasond that i want it like this is that the user (Who is a ticket salesman at the door, at a small music vestival) only need hes mouse, and a screen (No keeboard should be needed).

Well.... so my only problem is to make the number pad (made by buttons) should give me the numbers, just the way i enter it in a calculator. Like i sead Terry, VBA functions like the "me" and stuff, i have no idea what to do with...!! In that case i would need the whold VBA code, and i sometimes manage to change the VBA code fields to what i need.

The case it self is really easy, but it seemes to be hard to make it in MS Access. At once i have the numberpad entering the numbers in a given field [value_b], i can manage the rest.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2006 - 23:04 #6
Giv mig din email adresse så sender jeg et eksempel!~)
Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
24. juli 2006 - 23:13 #7
ok... høres bra ut. Om du skal bruke VBA, så heter skjemaet mitt [salg] og tall feltet [antall_b]

Mail adresse er: saxe_bratlie@hotmail.com

På forhånd takk !!
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2006 - 23:17 #8
Jeg skal lige finde et lidt simplere eksempel, den jeg havde er lidt tricky!~)

Så vent lige et øjeblik....
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2006 - 23:33 #9
Så er den på vej!~)
Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
25. juli 2006 - 00:05 #10
SPG... jeg fikk en Access fil av deg, men den var helt tom...! Ingen skjemaer, tabeller eller noe. Helt tom.

/Bratlie
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2006 - 07:49 #11
Ohh.. undskyld, gå ind i indstillinger og sæt kryds ved vis skjulte filer..

options/view/hidden objects
Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
25. juli 2006 - 11:28 #12
Dette var nøyaktig det jeg ønsket. Takk for god hjelp.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2006 - 11:57 #13
!~)