Avatar billede nph12 Nybegynder
23. juli 2006 - 16:53 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Få hjemmeside til at køre på webhotel

Hej
Jeg har uploade min hjemmeside (lavet i php plus mysql db) til mit webhotel som jeg har hos b-one.

Jeg kan godt få hjemmesiden til at køre lokalt på min maskine, men når jeg uploader hjemmesiden, så bliver der kun vist en hvid side. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede nph12 Nybegynder
23. juli 2006 - 17:08 #1
Kan man ikke bare uploade ens hjemmeside til ens webhotel? Hvis ikke, hvad skal jeg gøre før det kører på webhotellet?
Avatar billede old-faithful Praktikant
23. juli 2006 - 17:23 #2
Har du husket en index side? De fleste udbydere viser automatisk "index.htm", "index.html" eller "index.php" som hovedsiden.
Avatar billede old-faithful Praktikant
23. juli 2006 - 17:25 #3
Desuden skal du hvis du bruger MySQL formentlig anvende den database som B-one bruger (og ikke f.eks. en du selv har "lavet" lokalt).
Avatar billede nph12 Nybegynder
23. juli 2006 - 17:30 #4
Jeg har en index.php side. Det er nok mere databasen som driller. Min hjemmeside kørte fint nok på b-one indtil jeg tilføjde MySql databasen. Man kan ikke uploade den lokale database til webhotellet?
Avatar billede leif Seniormester
23. juli 2006 - 17:32 #5
Er det en side du skal har kodet eller en standard side ?

Jo, du kan eksportere dataene igennem din lokale phpmyadmin, logge på den hos B-one og importere dem
Avatar billede leif Seniormester
23. juli 2006 - 17:33 #6
Men får du bare en hvid side kan der være meget andet i vejen, men har du ikke lavet database tabellerne er det første fejl.
Avatar billede nph12 Nybegynder
23. juli 2006 - 17:36 #7
Jeg prøver lige, at eksportere den lokale databasen til b-ones.
Avatar billede old-faithful Praktikant
23. juli 2006 - 17:41 #8
Ok... hvis du er i tvivl, finder du PHPmyAdmin på: phpmyadmin.dinside.dk

Du logger på med dit domæne navn (f.eks. dinside_dk) og adgangskode (står desuden i kodebrevet).
Avatar billede chrisson Nybegynder
23. juli 2006 - 17:41 #9
Husk at rette mysql login til din B-one mysql login
Avatar billede nph12 Nybegynder
23. juli 2006 - 17:46 #10
Jeg er logget ind på phpmyadmin hos b-one nu. Jeg skal lige fundet ud af, hvordan jeg eksportere databasen. Hvordan retter jeg mysql login til b-one mysql login?
Avatar billede nph12 Nybegynder
23. juli 2006 - 18:00 #11
Det driller lidt det med at eksportere databasen.
Avatar billede leif Seniormester
23. juli 2006 - 18:04 #12
Eksportere skal du ikke gøre hos B-One men hos dig selv
Avatar billede nph12 Nybegynder
23. juli 2006 - 18:07 #13
Jeg prøver også at eksportere den database som ligger lokal på min maskine til b-one via phpmyadmin
Avatar billede chrisson Nybegynder
23. juli 2006 - 18:16 #14
Du har en connect fil i det du har lavet ik?
Avatar billede leif Seniormester
23. juli 2006 - 18:23 #15
Når du er logget ind i PHPMyAdmin og valgt databasen er der et punkt som hedder Eksport, der inde vælger du alle Tabeller og sæt et hak i Lav komplette Inserts og vælg "Zippet", så får du en Zip fil.

Der efter logger du på hos B-One vælger din database og og vælger SQL, trykker Gennemse finder den ZIP du fik i før og trykker Udfør, så skulle den meget gerne indsætte dine tabeller som de var på den lokale maskine
Avatar billede nph12 Nybegynder
23. juli 2006 - 18:25 #16
Ja, jeg har en connect fil på databasen som ligger lokalt
Avatar billede nph12 Nybegynder
23. juli 2006 - 18:35 #17
Vedrørende leif, 23/07-2006 18:23:43, så får jeg en fejlmeddelelse. Jeg prøver lige en gang til
Avatar billede chrisson Nybegynder
23. juli 2006 - 18:37 #18
Der skal du sætte brugernavn og kode måske også localhost om til noget andet
Avatar billede nph12 Nybegynder
23. juli 2006 - 18:44 #19
chrisson>> Det som står i connect filen skal sikkert rettes. Det skal sikkert rettes til, hvad der står her https://www.b-one.net/static/support-faq.do?category=mysql&number=3
Avatar billede leif Seniormester
23. juli 2006 - 18:49 #20
nph12 -> Det vil altid hjælpe at så skrive præcis hvad fejlmeddelelse du får, så er det nemmere at vejlede.
Avatar billede chrisson Nybegynder
23. juli 2006 - 18:52 #21
nph12 -> Nemlig
Avatar billede nph12 Nybegynder
23. juli 2006 - 20:03 #22
Det er muligt at du har fundet en fejl i SQL-parseren. Undersøg venligst din forespørgsel nøje, og check at anførselstegn er rigtige og ikke giver konflikter. Andre fejlårsager kan være at du uploader en fil med binær udenfor et lukket tekstområde. Du kan også prøve din forespørgsel i MySQL kommandolinie-interfacet. MySQL-serverens fejlmelding der følger herunder, hvis der er nogen, kan også hjælpe dig med at finde problemet. HVis du stadig har probemer eller hvis parseren fejler hvor kommandolinieinterfacet lykkes, reducer din SQL-forespørgselsinput til den ene forespørgsel der forårsager problemet, og indsend en fejlrapport med datablokken i KLIP sektionen herunder:
----BEGYND KLIP----
eNpzDQryD7JScDZUcDZS8HH1s1IwUjBWMDQw4AoOAYozc3E5hwVbKah4plgpFBfmFCQWFacW6eVk
JukVZBTolCkY6ZnpGemZKBgZGJjoGxjrG5gqGFpYmRpZmZoo5KTmWiq4VhQoqHD5VgYH+lgpmOgZ
6BmZxLukJmUm5ukaGhQnFqWnGunm5KdzhQYHKfgH6yg4urv6hegohLkCbQ/PzFPwdFUw0zPgCvB1
BDpNz1TPXLcgx5ArwCMApETHPxhkqImeoYJPZl5pBZePo5+7lUJKom5mcb6uhYWppa4hF9jmAG9m
FhEGBgYOBucF302mhSTtLmFiYPjMwcDABRTNyU9OzMnILy7RA/rxanBs/iIHkdrn4Xe2ZzWJBN7m
Wsa/5ty2NMHdTb6/loQcS2XiSZEo+et41/6S/TbjBWFvzW7mvJmlWnMPAGj+Yvk=
----SLUT KLIP----
----BEGYND RÅ----

ERROR: C1 C2 LEN: 2 3 100
STR:

CVS: $Id: sqlparser.lib.php,v 2.6.2.4 2004/03/05 18:52:54 lem9 Exp $
MySQL: 4.0.24_Debian-10sarge2-log
USR OS, AGENT, VER: Win IE 6.0
PMA: 2.5.7-pl1
PHP VER,OS: 4.4.1 Linux
LANG: da-iso-8859-1
SQL: PKC ÷4–Tb»tó
localhost.sqlÕS]o¢@}çWÜ·j‚QÛ
¦¬Î¶f»‚Mú¤TÆe dtýAÝ?Ò?¶3 Ví6Ùlìš%|Þ----SLUT RÅ----

SQL-forespørgsel :

PKC ÷4–Tb»tó localhost.sqlÕS]o¢@}çWÜ·j‚QÛ ¦¬Î¶f»‚Mú¤TÆe dtýAÝ?Ò?¶3 Ví6Ùlìš%|Þ

MySQL returnerede:

#1064 - You have an error in your SQL syntax.  Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'PK' at line 1
Avatar billede leif Seniormester
23. juli 2006 - 20:35 #23
Prøv at lad vær med at zip den
Avatar billede nph12 Nybegynder
24. juli 2006 - 17:37 #24
Jeg prøver mig lidt frem. Er der nogen som vil have point?
Avatar billede old-faithful Praktikant
24. juli 2006 - 17:47 #25
Jeg springer over i denne omgang :-)
Avatar billede nph12 Nybegynder
24. juli 2006 - 20:24 #26
leif og chrisson>> vil I have point?
Avatar billede leif Seniormester
24. juli 2006 - 20:38 #27
Hvis du mener jeg har bidraget til opklaring af problemet
Avatar billede nph12 Nybegynder
25. juli 2006 - 11:27 #28
Jeg dropper pt. at bruge database på min hjemmeside, da jeg næsten lige er starte på at lave hjemmesider, og vil fordybe mig lidt mere i det grundliggende som layout m.m.

Jeg vil godt have tilføjet en database til min hjemmeside, men det bliver på et senere tidspunkt. Findes der nogen gode bøger om, hvordan man laver hjemmesider med database? Kan I anbefale nogen?

Hvordan er jeres setup? Hvad bruger I af programmer, specielt hvordan arbejder I med database i forbindelse med opbygning af hjemmesider?

Kan man ikke lave en hjemmeside med database som man udvikler og tester lokalt og så uploade det hele til ens webhotel?
Avatar billede leif Seniormester
25. juli 2006 - 12:03 #29
Du kan som sådan ikke uplade din MySQL database som du kan med dine filer, men du kan som tidligere nævnt Eksportere fra det ene sted og importere/køre det andet sted.

Jeg bruger Notepad og TSW Webcoder til kodning af PHP siderne og bruger udelukkende phpMyAdmin skal at opbygge min MySQL struktur.
Avatar billede nph12 Nybegynder
25. juli 2006 - 20:46 #30
OK. Mange tak.