Avatar billede d34c0n Praktikant
23. juli 2006 - 07:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

socket - close()

hej.. jeg har problemer med at bruge mit socket objekt igen, efter at jeg har lukket det med close() - den gider ikke connecte igen efter det.
er der noget specielt man skal gøre for at "genbruge" sin socket?
mange tak :)
Avatar billede tokelil Nybegynder
23. juli 2006 - 11:21 #1
Fra MSDN dokumentationen:
Close()
    Overloaded. Closes the Socket connection and releases all associated resources.

Det du nok er ude efter er:
Disconnect()
    Closes the socket connection and allows reuse of the socket.
Avatar billede d34c0n Praktikant
23. juli 2006 - 16:20 #2
jeg bruger ikke MFC sockets, jeg bruger winsock. er der noget jeg kan gøre?
jeg mente closesocket() bruger jeg til at lukke, men jeg kan ikke genbruge min socket efter det.
Avatar billede tokelil Nybegynder
23. juli 2006 - 16:40 #3
Well WinSock har tilsvarende funktioner, så du skal sandsynligvis have fat i:
DisconnectEx()
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/winsock/winsock/disconnectex_2.asp

Det altid en god ide at kikke på API'et på MSDN. API for WinSock:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/winsock/winsock/winsock_functions.asp

Desuden er det en god ide at læse følgende omkring lukning af sockets:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/winsock/winsock/graceful_shutdown_linger_options_and_socket_closure_2.asp
Avatar billede d34c0n Praktikant
23. juli 2006 - 16:49 #4
det må jeg lige kigge på.. svar godkendt :)