Avatar billede bruhnsweb Nybegynder
22. juli 2006 - 11:23 Der er 1 løsning

Højrekliksmenu i Dtree menu

Hej Eksperter,

Jeg har en Dtree menu, som virker!

KODE:
----------------------------------------------------------------
<%
'opkald til Dbase
%>
<div class="dtree">
<script type="text/javascript">

    <!--

        <%=a%> = new dTree('<%=a%>');

        <%=a%>.add(0,-1,'<%=rs_varekatalog("Titel")%>','?Action=list_catalogue&shop_catalogue_id=<%=rs_varekatalog("Id")%>');
<%
do while not rs_varegrupper.EOF
If rs_varegrupper("Active") = "True" then
Color = "#333333"
Else
Color = "#BB7F7F"
End If
'Udskriver menu
Id            = rs_varegrupper("Id")
Title        = rs_varegrupper("Title")
Title         = Left((Title), 20)
Title         = "<font color=" & color & ">" & Title & "</font>"
Relation    = Cint(rs_varegrupper("Cat_relation"))
Placement    = rs_varegrupper("Placement")
%>

<%=a%>.add(<%=Id%>,<%=Relation%>,'<%=Title%>','?Action=products&shop_catalogue_id=<%=rs_varekatalog("Id")%>&Categori_id=<%=Id%>');
<%
'Looper felterne
rs_varegrupper.MoveNext
Loop
'recordset lukkes
rs_varegrupper.close
%>
        document.write(<%=a%>);

        //-->
    </script>
----------------------------------------------------------------

Nu vil jeg gerne indsætte en højrekliks-menu på hvert punkt, men det volder mig lidt problemer.

Denne kode skal danne højrekliksmenuen:

<ul class="contextmenu" id="thecontextmenu">
  <li onclick="#" onmouseover="context_menuitem_highlight(this)" onmouseout = "context_menuitem_unhighlight(this)"><a href="http://www.dr.dk">Menu item A</a></li>
  <li onclick="#" onmouseover="context_menuitem_highlight(this)" onmouseout = "context_menuitem_unhighlight(this)">Menu item B</li>
  <li onclick="#" onmouseover="context_menuitem_highlight(this)" onmouseout = "context_menuitem_unhighlight(this)">Menu item C</li>
  </ul>

det er lykkeds mig at bygge koden ind, og stadig på mit Dtree frem, men højrekliksmenuen kommer ikke frem.

Kan I hjælpe?

Har forsøgt med denne kode:
----------------------------------------------------------------
<div class="dtree">
<script type="text/javascript">

<%
'Dbase
%>
    <!--

        <%=a%> = new dTree('<%=a%>');
<%=a%>.add(0,-1,'<%=rs_varekatalog("Titel")%>','?Action=list_catalogue&shop_catalogue_id=<%=rs_varekatalog("Id")%>');
<%
do while not rs_varegrupper.EOF
If rs_varegrupper("Active") = "True" then
Color = "#333333"
Else
Color = "#BB7F7F"
End If
'Udskriver menu
Id            = rs_varegrupper("Id")
Title        = rs_varegrupper("Title")
Title         = Left((Title), 20)
Title         = "<div oncontextmenu=show_contextmenu(event);return false;><font color=" & color & ">" & Title & "</font></div>"
Relation    = Cint(rs_varegrupper("Cat_relation"))
Placement    = rs_varegrupper("Placement")
%>

<%=a%>.add(<%=Id%>,<%=Relation%>,'<%=Title%>','?Action=products&shop_catalogue_id=<%=rs_varekatalog("Id")%>&Categori_id=<%=Id%>');
<%
'Looper felterne
rs_varegrupper.MoveNext
Loop
'recordset lukkes
rs_varegrupper.close
%>
        document.write(<%=a%>);

        //-->
    </script>
----------------------------------------------------------------
Avatar billede bruhnsweb Nybegynder
24. juli 2006 - 12:50 #1
lukker