Avatar billede spirrevip Nybegynder
20. juli 2006 - 21:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med servicepack 2

Jeg er så træt af servicepack2 nu efter at have haft det installeret i 14 dage. Det blev installeret i forbindelse med installation på en helt ny harddisk jeg havde købt og både windows xp home edition samt service pack 2 blev installeret fra cdrom før tilsllutning til internettet. Først da dette samt virusprogram AVG var installeret hentede jeg opdateringer fra internettet. Så derfor kan der ikke have været virus eller spyware på harddiisken fra starten.
Problemet er og har hele tiden været at windows ikke vil slukke ned af sig selv. Den logger af og der står windows lukkes på en blå skærm. Dernæst siger det klik i computeren med skærmen er frosset fast. Så jeg må slukke på knappen. Jeg har prøvet at opdatere grafikkortet fra fujitsu-siemens egen side ved hjælp af mit serienummer så det passer til computeren, men efter genstart startede den op i fejlsikret tilstand så jeg måtte afinstallere igen. Jeg har et sted på nettet hvor jeg spiller som jeg er meget glad for - www.onlinebanditten.dk men det virker ikke for mig nu hvor jeg har sp2 installeret.Hvorfor mon?Er der noget med at bios kan blive for gammel? Den er ikke opdateret og da computeren er 3-4 år gammel, er bios det jo også. Jeg har hørt det er risikabelt at opdatere bios og da jeg har haft computerproblemer nok i denne ferie, orker jeg ikke flere. Hvis ikke en af jer kan komme med en rigtig god ideså afinstallerer jeg nok sp2 snart igen.

Mange hilsner
Spirrevip
20. juli 2006 - 21:32 #1
BIOS & SP2 har ikke noget med hinanden at gøre...

Jeg _kunne_ forestille mig at der er uønskede elementer i dit system (altså ikke SP2!) - Chance/risiko/mulighed for det ?

Har du også rullet alle de efterfølgende opdateringer hos WindowsUpdate - der skal nok være >40 'pakker' ...
20. juli 2006 - 21:34 #2
... undervejs i instalationen - hvornår satte du INTERNET stikket fysisk til ? Eller har det været 'på' hele tiden ?
Avatar billede hcma Novice
20. juli 2006 - 21:53 #3
at din pc ikke slukker helt, har intet med sp2 at gøre.
har du checket APM (kontrolpanel -> strømstyring -> avanceret -> afbryderknapper)
Avatar billede spirrevip Nybegynder
21. juli 2006 - 09:01 #4
Når jeg tror at der er noget galt med min bios skyldes det at jeg selv har rodet med den for nylig . Det var da jeg havde problemer med den gamle harddisk der ikke ville lade min logge på. Kan man se nogen steder hvad der egentlig skal stå i bios for at det virker?. Og ja jeg er fuldt opdateret med sp2 opdateringer. Ved installationen kom internetstikket først i da jeg skulle til at opdatere windows og servicepack 2.
Til dig hcma kan jeg oplyse at det sker hver gang jeg har installeret sp2( har nemlig prøvet det før) så vil computeren ikke slukke ned.
Avatar billede spirrevip Nybegynder
21. juli 2006 - 09:05 #5
den knap i strømstyring APM findes ikke på min computer.
Avatar billede hcma Novice
21. juli 2006 - 09:17 #6
kan du få det frem i fejlsikker tilstand ?
Avatar billede spirrevip Nybegynder
21. juli 2006 - 09:22 #7
nej det kan jeg ikke. Har nemlig lige prøvet
21. juli 2006 - 09:57 #8
BIOS: "Load DEFAULT" - ell. lign.
Avatar billede spirrevip Nybegynder
21. juli 2006 - 15:56 #9
Jeg er nu kommet frem til at det med lukkeproblemerne må skyldes en soft- eller hardwarekonflikt hvor jeg skal have opdateret nogle drivere. I Logbogen kan jeg se en masse fejl men hvordan bruger man logbogen ellers. Jeg mener hvordan retter man fejlene?. Det morsomme er at når jeg starter computeren i fejlsikret tilstand kan den slukke ned helt normalt - både skærm og blæser slukker ned. Så det må jo være nogle programmer som ikke starter op i fejlsikret tilstand der er problemet.
Avatar billede spirrevip Nybegynder
24. juli 2006 - 05:36 #10
da jeg ikke selv kunne finde problemet og ingen andre kunne hjælpe mig , har jeg således i går afinstalleret servicepack 2 så nu fungerer min computer som jeg vil have det. Den lukker og jeg kan spille spil på www.onlinebanditten.dk

Venlig hilsen
Spirrevip