Avatar billede aurum Nybegynder
20. juli 2006 - 15:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

InsertFile + PrintDate

Jeg er igang med at lave en skabelon, hvor jeg bruger de to funktioner.

'InsertFile' bruger jeg til at indsætte noget tekst fra en anden fil.
Mit spørgsmål til denne er:
Jeg får kun brødteksten med, når jeg bruger denne funktion. Kan det ikke lade sig gøre fx at få en tekstboks med? Eller en sidefod?

PrintDate skal jeg bruge til at få printdatoen med, men det skal være i engelsk udgave. Min kode i VBA er her:

Selection.InsertDateTime DateTimeFormat:="d MMMM yyyy", InsertAsField:= _
        False, DateLanguage:=wdEnglishUS, CalendarType:=wdCalendarWestern, _
        InsertAsFullWidth:=False

Jeg er i tvivl, om det er den rette kode at bruge. Hvad nu hvis brugeren gemmer dokumentet og printer det ud dagen efter - vil datoen så være opdateret til dagen efter?
Avatar billede supertekst Ekspert
21. juli 2006 - 16:59 #1
Hvis der er sidehoved/sidefod i grunddokumentet - vil den indsatte fil's evt. do ikke kunne ses. Hvis grunddok. ikke har sh/sf - så vises dette indsatte dok.'s

En tekstboks som kontrolelement skulle kunne vises ved indsættelse i grunddok.

Vedr. Sidste udskriftsdato - kunne du referere til netop denne egenskab:

    sidstudskrevet = ActiveDocument.BuiltInDocumentProperties("Last Print Date")
    Selection.Text = Format(sidstudskrevet, "d MMMM yyyy")
Avatar billede aurum Nybegynder
14. august 2006 - 15:48 #2
Er lige kommet tilbage fra sommerferie. Jeg tester og vender tilbage :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
14. august 2006 - 16:13 #3
Så velkommen hjem igen...
Avatar billede aurum Nybegynder
15. august 2006 - 14:44 #4
Udskriftsdato virker ikke efter hensigten.
I det, du har skrevet, er det udskriftsdatoen på templaten, som bliver vist. Men mine brugere, åbner templaten som .doc, udskriver den og gemmer den.
Den udskriftsdato, jeg skal bruge, er doc-filens udskriftsdato - ikke dot-filens.
Så øv, synes ellers lige at det så dejligt simpelt ud :-)
Har du andre forslag?

Mht sidehoved- og fod:
Jeg kan ikke rigtig få det til at virke i min template... men det virker fint nok, hvis jeg indsætter et eksisterende dokument i nyt blankt dokument. Den skal jeg lige 'bokse' lidt videre med.
Avatar billede aurum Nybegynder
04. oktober 2006 - 15:19 #5
Jeg lukker sp igen, da jeg ikke har fået nogle brugbare løsningsforslag. Men tak for indsatsen.