Avatar billede matthiasmarkussen Nybegynder
19. juli 2006 - 11:09 Der er 11 kommentarer

forbindelse til database - hos webhotel

Hej, Jeg sidder med en connect.asp - som skal stå for forbindelse til min access db.
Det hele ligger på web10.dk - og ligegyldigt hvilken sti jeg angiver som data source - får jeg " 'c:\windows\system32\inetsrv\....Min sti....\db\db.mdb' is not a valid path "

Hvordan dælen slipper jeg af med det??

<%
' FileName="Connection_ado_conn_string.htm"
' Type="ADO"
' HTTP="true"
' Catalog=""
' Schema=""
Connecttion_STRING = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=db/db.mdb"
%>

Plejer normalt ikke at have problemer med den slags, men bruger normalt også den præcise sti på egen server :-9
Avatar billede snowball Novice
19. juli 2006 - 11:26 #1
Avatar billede matthiasmarkussen Nybegynder
19. juli 2006 - 11:33 #2
Ja, men kan ikke greje hvordan det så skal omskrives.
Avatar billede snowball Novice
19. juli 2006 - 11:35 #3
Connecttion_STRING = "DBQ=" & server.mappath("db/db.mdb") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"

set conn = server.createobject("ADODB.connection")
conn.Open Connecttion_STRING
Avatar billede matthiasmarkussen Nybegynder
19. juli 2006 - 11:43 #4
Har lavet den som flg:

<%

MM_CharonCart_STRING = "DBQ=" & server.mappath("db/db.mdb") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"

set conn = server.createobject("ADODB.connection")

conn.Open MM_CharonCart_STRING

%>

Men får denne fejl

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x2ba4 Thread 0x2eb0 DBC 0xe115024 Jet'.

/shop/shop/Connections/CharonCart.asp, line 7
Avatar billede snowball Novice
19. juli 2006 - 11:57 #5
Efter hvad man kan læse på http://iknow.dk/kat/2392 og de underliggende spørgsmål, så er det en fejl som mange har, og som "kommer og går" ret jævnligt.

Nogle skriver at det hjælper at kontakte deres support, så det kan du evt. prøve.
Avatar billede morhan Novice
19. juli 2006 - 12:01 #6
hvor ligger db biblioteket i forhold til det script du afvikler?
hvis db ligger i roden, skal du nok starte stien med en slash "/db/db.mdb"
Avatar billede matthiasmarkussen Nybegynder
19. juli 2006 - 12:08 #7
hmm nu har jeg oprettet tilsvarende spørgsmål i deres forum.

En direkte besked tager de sig vist ikke af (de besvarer kun ting vedr. webhotel, oprettelse mv)
Avatar billede matthiasmarkussen Nybegynder
19. juli 2006 - 12:13 #8
rettede det til en slash foran - og lagde db i roden.

Det virkede i et splitsekund, da jeg så opdaterede fik jeg samme fejl ??!
Avatar billede matthiasmarkussen Nybegynder
19. juli 2006 - 13:08 #9
Så fik jeg det til at virke....

Send evt. lige svar begge 2.....
Avatar billede snowball Novice
19. juli 2006 - 15:07 #10
OK.

Hvad var der så galt? :)
Avatar billede matthiasmarkussen Nybegynder
19. juli 2006 - 15:24 #11
Da morhan skrev - satte jeg slash ind i det oprindelige

Connecttion_STRING = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=[altså HER]db/db.mdb"

tænkte først efterfølgende at prøve i det du smed op hehe ..... og vupti - et stk slash gjorde underværker