Avatar billede thiesens Nybegynder
14. juli 2006 - 10:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mysql i dreamweaver

Jeg har 2 tabeller, den ene med id og navn, den anden med id og en masse andre data. Jeg skal udskreive tabel 2 men der skal id udskiftes med navn. jeg har lavet begge som queries i dreamweaver men kan ikke finde ud af at lave en funktion der skifter id ud med navn. Det er for mig ligemeget om det er noget dreamweaver kan eller det skal skrives som en funktion, jeg bruger bare dreamweaver fordi det er nemmere og hurtigere.

jeg har sat pointene højt da det vil kunne hjælpe mig i mange henseende.
Avatar billede donslund Nybegynder
14. juli 2006 - 14:37 #1
Jeg går ud fra, at de to idér er ens.

Så kan du jo lave den nemme med først at lave udtræk på den ene tabel og derefter på den anden.

$hent = "select * from table1";
$koer_hent = mysql_query($hent);
while($row=mysql_fetch_array($koer_hent)){

$hent2 = "select * from table2 where id = ".$row["id"];
$koer_hent2 = mysql_query($hent2);
while($row2=mysql_fetch_array($koer_hent2)){

print "Navn: ".$row2["navn"]."<br>";
print "Adresse: ".$row["adresse"]."<br><br>";

}
Avatar billede flashbordon Nybegynder
20. juli 2006 - 12:42 #2
prøv at lav flg

$query = 'SELECT table1.navn,table2.* FROM table1, table2 WHERE table2.id=table1.id';
$result = mysql_query($query);
while($row = mysql_fetch_assoc($result)){
  foreach($row as $key => $value){
    print $key.': '.$value.'<br />';
  }

-flashbordon
Avatar billede thiesens Nybegynder
31. juli 2006 - 11:46 #3
takker for svarene måtte lige læse lidt på join i mysql for at få det til at virke... ved ikke om donslunds svar virker så hvis flashbordon gider smide et svar
Avatar billede flashbordon Nybegynder
02. august 2006 - 22:09 #4
svar

-flashbordon